לשכות המסחר יפנו לביה"ד כדי למנוע את שביתת הווטרינרים

ארגון הרופאים הווטרינריים מתכוון לשבות השבוע במחאה על הקמת תאגיד חדש שיפקח על מוצרי הבשר והדגים

עופות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
עופות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

כשברקע עומד האיום של ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות לפתוח השבוע בשביתה במחאה על הרפורמה בפיקוח על המזון מן החי שמקדם משרד החקלאות - הודיע היום (א') איגוד לשכות המסחר כי יפנה לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע את השביתה.

לטענת האיגוד, השביתה המתוכננת של הארגון תוביל לפגיעה באספקת מזון בסיסי לציבור.

עוד אמרו באיגוד כי "מדובר באיומים שמהווים לחץ בלתי לגיטימי על המחוקק - המבקש לפעול לביצוע רפורמה מינהלית. החוק עדיין לא בתוקף ונמצא בהליך של דיונים בוועדת הבריאות של הכנסת, כך שאין זה ראוי ונכון לפגוע בהליך חקיקה באמצעות איומי שביתה".

סכסוך העבודה שעליו הכריזו ההסתדרות הכללית וארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות ייכנס לתוקף מחר (ב'). בשבוע שעבר אמרו ראשי האיגוד כי כבר במהלך השבוע הקרוב יפתחו בשביתה - בעקבות כוונת משרדי החקלאות והבריאות להקים תאגיד ממשלתי חדש שיפקח על איכות וטריות המזון המסופק לרשתות ולחנויות. התאגיד החדש צפוי לייתר את בדיקות המשנה שנעשות כיום בידי הווטרינרים ברשויות המקומיות, ואלה יעשו רק במפעלים ובבתי האריזה ובחנויות וברשתות השיווק.

במשרד החקלאות טוענים כי הקמת התאגיד תייעל את הפיקוח והבקרה על איכות המזון מן החי, תקטין את עלויות השינוע של המוצרים לתחנות הבידוק ותוביל לחיסכון של מיליוני שקלים בשנה באופן שיוזיל את יוקר המחיה. במשרד החקלאות אומרים כי שיטת פיקוח זו נהוגה גם במדינות מערביות רבות.

מנגד טוענים הווטרינרים כי הקמת התאגיד החדש תסרבל את שיטת הפיקוח, תחייב העסקה של וטרינרים רבים בכל רחבי הארץ ותפגע ביעילות הפיקוח על האיכות של מזון רגיש כמו דגים, עופות ובשר ועוד. בארגון הווטרינרים מזהירים כי הקמת התאגיד תכפה גם ניתוק של יחסי עובד-מעביד המתקיימים שנים ארוכות בין ווטרינרים לבין רשויות מקומיות.