גט טקסי מציעה מונית לרכבת ובחזרה ב-15 שקל בערים נבחרות

השירות החדש לא יפעל בת"א, בבני-ברק ובערים הסמוכות לתחנות רכבת ■ הזמנת השירות תתאפשר רק למשלמים באשראי ■ ההפרש למחיר הנסיעה ימומן ע"י החברה עצמה, ללא פגיעה בנהגים

מונית גט טקסי / צילום: : רונן בוידק
מונית גט טקסי / צילום: : רונן בוידק

חברת Gett (לשעבר גט טקסי) הודיעה על השקת שירות חדש בשם Gett Train, שיאפשר החל מתחילת נובמבר למשתמשים בערים בהן קיימת תחנת רכבת, נסיעה אל התחנה ובחזרה בעלות של 15 שקל בלבד. מדובר בעלות נמוכה יחסית, לאור העובדה שמחיר נסיעה התחלתי במונית עם מונה בישראל עומדת על כ-11 שקל.

עם זאת, ב-Gett החליטו משום מה להחריג ערים מסוימות מהשירות. כך, למשל, תושבי תל-אביב ובני-ברק לא יוכלו להשתמש בשירות החדש, וכך גם תושבים שגרים בערים סמוכות לתחנות רכבת כמו רמת-גן, הוד-השרון, כפר שמריהו, גבעתיים, נס-ציונה ועוד.

השירות החדש הוא השלב הסופי בפיילוט שהושק כבר בשנה שעברה במספר ערים נבחרות בארץ, בהן רחובות, אשדוד וכפר-סבא, ושאיפשר נסיעה לתחנת הרכבת ובחזרה ממנה בעלות דומה של 15 שקל.

המחיר כולל את כל שעות היממה ואינו כולל תשלום עבור מזוודות ו/או נוסע שלישי, כשההטבה תתאפשר רק למשלמים בכרטיס אשראי, בהזמנת מונית דרך האפליקציה והזנת יעד הנסיעה.

עוד ציינו ב-Gett כי הצי יכלול אך ורק נהגים המעוניינים לקחת נסיעות במסגרת המבצע, כאשר החברה תממן בעצמה לנהגים את ההפרש לנסיעה.

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל, אמר היום (ג') כי "אנו מכריזים על מהלך חסר תקדים, שמטרותיו העיקריות הן הפחתת הגודש בכבישים תוך הגברת השימוש ברכבת, לצד הורדת העלויות והעדפת הנסיעה במונית על פני הרכב הפרטי. המהלך יגביר את הנסיעה בתחבורה הציבורית ובכך יקל על עומסי התנועה, זיהום האוויר ובעיות החניה בערים".

הפתרון שמציעה חברת Gett אכן נועד כדי לאפשר לאנשים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולנסוע ברכבת, שעל פניו מדובר במהלך חשוב להורדת העומס בכבישים ובחניוני התחנות השונות, אך בפועל הדבר עדיין מצריך היערכות וחינוך שוק.

הסיבה לכך טמונה בעובדה הראשונה שלאנשים נוח יותר לנסוע עם הרכב הפרטי שלהם לעבודה או למקומות אחרים, מאשר להסתמך על לוח הזמנים של הרכבת.

מעבר לכך, גם אם משתמשים בשירות החדש והמוזל של Gett ונוסעים עם מונית ורכבת, בממקרה שהיעד הסופי אינו קרוב לתחנת רכבת, יש צורך לקחת מונית נוספת - ויקרה יותר מ-15 שקל - ליעד הסופי, או להשתמש בתחבורה ציבורית.