אלרגן מאשרת: ענקית התרופות פייזר במו"מ לרכישת החברה

(עדכון) - המו"מ עם אלרגן הוא למעשה הניסיון השני של פייזר לרכוש מתחרה מאירופה, וזאת במטרה להעביר את מטה החברה מארה"ב ובכך לקצץ את תשלום המסים ■ טבע דיווחה מספר חודשים על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן

מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג
מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג

ענקית התרופות פייזר מנהלת מגעים לרכישת יצרנית הבוטוקס אלרגן, עסקה שעשויה להיות עסקת המיזוג הגדולה ביותר השנה. אלרגן אישרה היום (ה') את הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", שציטט אנשים המקורבים לנושא, אולם לא סיפקה מידע מעבר לעובדה שמו"מ כזה מתקיים.

שווי השוק של אלרגן עומד על 113 מיליארד דולר והצעת רכש מצידה של פייזר תהיה למעשה הניסיון השני של הענקית האמריקאית לרכוש יריבה אירופית. זאת לאחר שבשנה שעברה היא ניסתה לרכוש את חברת התרופות אסטרה-זנקה. לאחר 6 חודשים של משא ומתן אינטנסיבי, אסטרה-זנקה דחתה את הצעתה של פייזר.

 

נזכיר כי טבע הודיעה לפני מספר חודשים על הסכם לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר.

ניתן להסביר את הניסיונות של פייזר לרכוש חברה מתחרה מאירופה בדברים שאמר בעבר מנכ"ל החברה איאן ריד, לפיהם המטרה של ניסיונות הרכש היא להעביר את המטה של פייזר לאירופה במטרה לקצץ בתשלום המסים לארה"ב.

ע"פ הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המו"מ נמצא בשלבים מוקדמים ויכול להיות שכלל לא יניב עסקה. עם זאת , במקרה שהעסקה תצא לפועל, בשוק מעריכים כי היא תסייע מאוד לשפר את התוצאות של פייזר.

פייזר, ששווי השוק שלה עומד על כ-219 מיליארד דולר ונחשבת לחברת התרופות הגדולה בארה"ב, צפויה לרשום ירידה של 3.3% בהכנסות השנה. יצרנית הבוטוקס צפויה ע"פ התחזיות לדווח על זינוק של 39% בהכנסות השנה. לכן, ע"פ הערכות בשוק, רכישת אלרגן תספק לפייזר פוטנציאל צמיחה משמעותי בשורת ההכנסות.