הנסיך הסעודי בן טלאל: אם הפלסטינים יתקוממו - אתמוך בישראל

בן טלאל: "הנהגת סעודיה חייבת לעשות חשיבה מחודשת ועל רקע ההתעצמות של איראן במזרח התיכון וההתערבות האחרונה של רוסיה בסוריה היא חייבת לכרות ברית אסטרטגית עם ישראל" ■ "אני אתמוך בישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור, אם הפלסטינים יפתחו באינתיפדה נוספת"

הנסיך אל וואליד בן-טלאל / צילום: רויטרס
הנסיך אל וואליד בן-טלאל / צילום: רויטרס

הנסיך הסעודי בן טלאל (al-Waleed bin Talal) פרסם הצהרה יוצאת דופן. בן טלאל, הנמצא בביקור בכוויית, אמר ש"הנהגת סעודיה חייבת לעשות חשיבה מחודשת ועל רקע ההתעצמות של איראן במזרח התיכון וההתערבות האחרונה של רוסיה בסוריה היא חייבת לכרות ברית אסטרטגית עם ישראל". 

"המזרח התיכון כולו עובר טלטלה וחלקים ממנו עולים בלהבות וזה מצב של לחיות או למות עבור ממלכת ערב הסעודית. האיראנים מנסים להפיל את הממלכה בין השאר על ידי שימוש בקלף הפלסטיני ואני חושב שסעודיה וישראל צריכות ליצור חזית משותפת מול האיום האיראני", אמר בן טלאל (דבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הכווייתית אתמול). 

בגלל ההתערבות של רוסיה במצב בסוריה והמצב המדרדר של המורדים במשטר אסד, יש חשיבות גדולה ליצירת ציר סעודי-ישראלי כמשקל נגד לציר של רוסיה-איראן-סוריה-חיזבאללה, הוא הוסיף.

 

"אני אתמוך בישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור, אם הפלסטינים יפתחו באינתיפדה נוספת. אני גם אפעיל את כל השפעתי כדי למנוע גינויים של מדינות ערב לפעולות שתבצע ישראל לבלום את ההתקוממות הזו בגלל שאני חושב שישראל ומדינות ערב המתונות חייבות לשתף פעולה כדי לבלום את ההתפשטות המסוכנת של איראן", אמר עוד בן טלאל.