אנליסטים: הקריסה מעבר לפינה; ההזדמנויות יהיו גדולות

ברוס קארש, יו"ר חברת  Oaktree Capital Group, סבור כי השווקים הגיעו לשיא ■ לטענתו,  "מה שראינו ברבעון השלישי השנה, מבשר את מה שנראה בשנתיים או שלוש הקרובות" ■ אנליסטים בדויטשה בנק: גל של חדלות פירעון נמצא מעבר לפינה

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ההערכות לפיהן השווקים הגיעו לשיא והקריסה נמצאת מעבר לפינה, הן אומנם חדשות רעות עבור המשקיעים שמהמרים על המשך העליות, אך אלה חדשות טובות עבור המשקיעים שמנסים לאתר הזדמנויות. "מה שראינו ברבעון השלישי השנה, מבשר את מה שנראה בשנתיים או שלוש הקרובות", אמר לאחרונה ברוס קארש, יו"ר חברת Oaktree Capital Group, חברה גדולה שמשקיעה בחברות שנקלעו לקשיים. 

דבריו של קארש נאמרים ברקע לרצף נתונים מאכזבים שפורסמו לאחרונה בארה"ב, במרכזם נתון התמ"ג שהצביע על קצב צמיחה שנתי של 1.6% ברבעון השלישי. נמוך בהרבה מהאומדן ברבעון השני שהצביע על קצב צמיחה של 3.9%.

בעוד הריביות בארה"ב צפויות לעלות בחודש הבא או בתחילת השנה הבאה, שוק האג"ח הקונצרני מתחיל לגלות סימני מצוקה, ישנם אנליסטים שמעריכים כי יותר חברות ימצאו את עצמן תחת לחץ. אנליסטים בדויטשה בנק אמרו לפני מספר ימים כי גל של חדלות פירעון נמצא מעבר לפינה. קארש טוען כי הוא מתחיל לראות "סדקים" וחברות רבות החלו להיסחר ברמות נמוכות מאוד שגורמות לו להיות עסוק בחיפוש הזדמנויות חדשות. "יש הרבה חוב שם בחוץ, ואם ומתי שהקריסה תתרחש, ההזמנות תהיה עצומה וזו הסיבה שאנו מגייסים הון בהיקפים גבוהים", אמר קארש.