ברמלי משך 2.7 מיליון שקל מקלע הציבורית - בלי לדווח לבורסה

בקלע השקעות פנו לרשות ני"ע לקבל הנחיות בנושא לאור ביצוע ההעברות, לדבריה, "תוך הפרת כללי ממשל תאגידי תקין ולכאורה ללא אישור כדין"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

פרק נוסף בסיפור ההסתבכות של איש העסקים אמיר ברמלי. אמש (ב') דיווחה החברת הציבורית קלע השקעות, שעד לאחרונה הייתה בשליטתו, על העברות כספיות שבוצעו מקופתה לטובת קבוצת רוביקון של ברמלי בהיקף של 2.74 מיליון שקל, ללא קבלת האישורים הנדרשים.

בקלע, שהשליטה בה עברה בחודש שעבר לידי אלי נידם, מציינים כי מדובר בשתי העברות שבוצעו מחשבון החברה בחודשים אוגוסט וספטמבר, כל אחת בהיקף של 1.37 מיליון שקל. עוד הוסיפו בעדכון כי הכספים הוחזרו לחברה במהלך אוקטובר, וכי בסך-הכול הוחזרו לקלע 3 מיליון שקל.

בקלע הוסיפו כי בהתחשב בעובדה שכל הכספים שהוצאו מקופת החברה הושבו אליה, "אין לאמור השפעה כלשהי", ומדגישים כי כבר קרוב לחודש רוביקון אינה בעלת השליטה בחברה, וכי דירקטוריון החברה הוחלף.

יחד עם זאת, בקלע מוסיפים כי אותן ההעברות "בוצעו לכאורה תוך הפרת כללי ממשל תאגידי תקין, ולכאורה ללא אישור כדין".

בקלע השקעות פנו לרשות ניירות ערך לקבל הנחיות להמשך ומציינים כי הדירקטוריון "הטיל על ועדת הביקורת לערוך דיון ולקבוע נהלים ואמצעים הדרושים כדי שמקרים מעין אלה לא יישנו".

חובות של 296 מיליון שקל

במהלך אוקטובר מכר ברמלי את החזקותיו בקלע (באמצעות רוביקון) לידי נידם תמורת 5.5 מיליון שקל. כוונתו של ברמלי הייתה לצקת לתוך קלע , הפועלת כיום כשלד בורסאי, את פעילות קרן קלע (הנמצאת כיום בפירוק זמני), שבהמשך הפכה לנשוא חקירת רשות ניירות ערך מול ברמלי.

בפועל, קלע נותרה שלד בורסאי מאז נרכשה על-ידי ברמלי לפני קצת יותר משנה. השבוע הודיעה החברה כי בכוונתה להכניס לשלד פעילות בשני תחומים - צ'יינג' (החלפת מטבעות) ותמ"א 38.

לפי הודעת קלע, הדירקטוריון החליט כי קלע "תפעל לפתח פעילות חדשה בתחום הנש"ם (נותן שירותי מטבע), ובפרט בתחום של פדיון שטרות, וכשלב ראשון תפעל לקבלת רישיון נש"ם כדין".

"כמו כן", הוסיפו בקלע, "תבחן החברה מעורבות במיזמי נדל"ן (תמ"א 38), בין אם כיזמית ובין אם כמממנת".

קלע נסחרת כיום בשווי של כ-20 מיליון שקל, אחרי קפיצה של קרוב ל-40% בערכה בשנה האחרונה.

אתמול הגיש עו"ד ארז חבר, המפרק הזמני של קרן קלע והחברה-האם שלה קבוצת רוביקון של ברמלי, דוח שחשף כי לחברות הקבוצה קיימים חובות בהיקף של כ-296 מיליון שקל, מולם יש לחברות בקבוצת רוביקון נכסים ריאליים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ונכסים נוספים בשיעור לא ידוע.

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף.