הטיפול של מדיגוס לצרבת קיבל שיפוי

מרכזי ה-CMS (הביטוח הרפואי הפדראלי של ארה"ב- מדיקייר ומדיקייד) הודיעו על תשלום של כ-445 דולר לרופא עבור כל פרוצדורה במוצר MUSE של מדיגוס. קליניקות ומרפאות חוץ, כלומר טיפול ללא אשפוז, יקבלו שיפוי של כ-3,614 דולר לפרוצדורה

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס
כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס

כחצי שנה אחרי שהתקבלה המלצה של האיגוד הרפואי האמריקאי (AMA) לחברות הביטוח הממשלתיות לכלול שיפוי ביטוחי לפרוצדורות טיפול בוושט, חברת המכשור הרפואי מדיגוס מעדכנת היום (ג') על קבלת שיפוי כזה ועל גובה ההחזרים.

מדיגוס, שפיתחה טיפול חלופי לניתוח עבור חולי צרבת חמורה (GERD), הודיעה היום שמרכזי ה-CMS (הביטוח הרפואי הפדראלי של ארה"ב- מדיקייר ומדיקייד) הודיעו על תשלום של כ-445 דולר לרופא עבור כל פרוצדורה במוצר MUSE של מדיגוס. קליניקות ומרפאות חוץ, כלומר טיפול ללא אשפוז, יקבלו שיפוי של כ-3,614 דולר לפרוצדורה. זאת החל מינואר 2016.

"סכומי השיפוי החדשים משקפים את ההכרה של הקהילה הרפואית בפרוצדורה כדוגמת MUSE כאופציה קלינית בעלת ערך, הן לרופאים והן לחולים", מסר היום מנכ"ל מדיגוס, כריס רונלד. לדבריו, החלטת ה-CMS "תגדיל ותאיץ את זמינותו של MUSE ברחבי ארה"ב, בכך שתיתן לרופאים שיפוי הולם לבצע פרוצדורות עם MUSE".

שווי השוק של מדיגוס עומד על 96 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב, ובחודשים האחרונים היא נסחרת גם בוול סטריט, באמצעות אגרת מעקב אחר מנייתה בתל-אביב. היום עלתה המניה שלה ב-2% במהלך המסחר בבורסה המקומית לאחר הדיווח על קבלת השיפוי.