בעקבות הדוחות החזקים: מניית תדיראן זינקה השנה 120%

יבואנית מוצרי החשמל של משה ממרוד הגדילה ב-90% את הרווח הרבעוני, שעמד על 25 מיליון שקל

משה ממרוד / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד / צילום: סיון פרג'

על רקע שינוי מיקוד פעילותה, יבואנית מוצרי החשמל תדיראן סיכמה אתמול רבעון שלישי חיובי לשנת 2015, עם זינוק של 90% ברווח הנקי שלה, שהצטבר ל-25 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו רווחי החברה שבשליטת משה ממרוד בשיעור דומה, והתקרבו ל-39 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של תדיראן עלו ברבעון השלישי ב-24%, והגיעו ל-224 מיליון שקל, ובסיכום הפעילות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההכנסות גדלו ב-14% ל-557 מיליון שקל. בחברה מייחסים את השיפור במכירות לעלייה בהיקף הפעילות בתחום המזגנים.

בתדיראן מציינים, כי הצמיחה במכירות נרשמה במקביל לשיפור בעלויות הרכש, כך שהרווח הגולמי הרבעוני קפץ ב-32% ל-59 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה מ-22.9% ל-24.4%.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלתה השורה הגולמית של תדיראן ב-11.5% ל-125 מיליון שקל, אולם שיעור הרווח הגולמי מהמכירות נסוג מ-23% ל-22.4% - נסיגה המיוחסת לחולשת השקל לעומת הדולר.

גם בשורת הרווח התפעולי הציגה תדיראן שיפור - ברבעון השלישי הוא קפץ ב-57% ל-30 מיליון שקל ובין ינואר לספטמבר עלה ב-23% ל-51 מיליון שקל. הוצאות המכירה והשיווק עלו, אולם מנגד היא הצליחה לצמצם הוצאות הנהלה וכלליות בעקבות השינוי המוזכר בפעילות.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר כי "ההחלטה האסטרטגית לצאת מתחום המוצרים הלבנים ולהתמקד בתחומי הליבה, תוך התרחבות לתחומים משיקים ומשלימים, ממשיכה לשאת פרי בדמות צמיחה במכירות, שיפור ניכר ברווחיות ותזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת". במקביל לדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 15 מיליון שקל לבעלי המניות.

התוצאות המשופרות של תדיראן נרשמות על רקע החלטת החברה לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים", לצד התמקדות בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה. על רקע פרסום הדוחות אתמול זינקה מניית תדיראן ב-11%, והשלימה קפיצה של כ-120% בערכה מתחילת השנה, המשקפת לחברה שווי של כ-370 מיליון שקל. היום נמשכה המגמה החיובית במניה.

תדיראן ניהלה בחודשים האחרונים מו"מ לרכישת חברת שיווק הגז סופרגז מידי קבוצת עזריאלי תמורת 250 מיליון שקל, אולם באחרונה הסתיים המו"מ בין הצדדים ללא תוצאות.