אמזון תשתמש בשירותי התשלום של פיוניר הישראלית

אמזון בחרה בה לצורך מתן פתרונות תשלום עבור מוכרים בפלטפורמה של החברה ב-24 מדינות, בהן ארה"ב, ספרד, צרפת, איטליה, גרמניה ובריטניה

יובל טל / צילום: תמר מצפי
יובל טל / צילום: תמר מצפי

בהודעה לעיתונות שהוציאה הערב (ד'), מעדכנת חברת טכנולוגיות התשלומים הישראלית-אמריקאית Payoneer, כי ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון בחרה בה לצורך מתן פתרונות תשלום עבור מוכרים בפלטפורמה של החברה ב-24 מדינות, בהן ארה"ב, ספרד, צרפת, איטליה, גרמניה ובריטניה.

באופן זה, השירות של פיוניר יאפשר למוכרים במדינות נבחרות בעולם לקבל תשלומים על המכירות שלהם באמזון ביתר קלות, כשעל הדרך פיוניר תקבל כמובן עמלה מכל עסקה.

מבחינת פיוניר, מדובר בגושפנקא לשירות התשלומים שלה - לא רק כי אמזון בחרה בה לאחר מכרז ממושך אלא כי מדובר בפעם הראשונה שאמזון בכלל מאפשרת לספק חיצוני להוסיף אפשרות תשלום על פלטפורמת הסחר המקוון שלה.

פיוניר הוקמה על-ידי היזם והמשקיע יובל טל בשנת וגייסה עד היום 90 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון - 50 מיליון דולר - נסגר באוגוסט השנה. לפני כשנתיים נפוצו שמועות על כוונת החברה להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 700 מיליון דולר, אך לבסוף רעיון ההנפקה נדחה לבינתיים ובמקומו גייסה החברה סבב של 25 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה אפשר למנות את הקרנות 83North, כרמל ונצ'רס, גריילוק, וינטאג', Ping An לצד משקיעים פרטיים כמו יובל טל עצמו, זוהר גילון ואחרים. פיוניר נבחרה בעבר לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס". טל הקים בעבר את חברת Borderfree (לשעבר FiftyOne), שהונפקה ב-2014 ונסחרת כיום לפי שווי של כ-450 מיליון דולר.

שמה של פיוניר עלה בעבר לכותרות במסגרת פרשת הרצח של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי, כשרוצחיו עשו שימוש בכרטיסי האשראי של החברה. פרשה זו, יש לציין, היוותה השראה לסדרת הטלוויזיה הישראלית החדשה "כפולים", שרצה בימים אלה בערוץ 2.