ההנפקה תחכה: פיוניר גייסה 25 מיליון דולר נוספים

כולל הגיוס הנוכחי, גייסה ספקית שירותי התשלום עד כה כ-48 מיליון דולר

על רקע פרסומים כי החברה בדרך להנפקה, מודיעה היום (ד') ספקית שירותי התשלומים אונליין, פיוניר (Payoneer), על גיוס הון בסבב רביעי של 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן הפרייבט אקוויטי SGE (רש"ת: Susquehanna Growth Equity) של בנק ההשקעות Susquehanna. מלבדה השתתפו בסבב גם הקרנות המשקיעות בחברה: כרמל, גריילוק וקרן וינטג'. כולל הגיוס הנוכחי, גייסה החברה עד כה כ-48 מיליון דולר.

את פיוניר הקים יובל טל ב-2005, שמכהן כנשיא החברה. החברה פועלת באחד המרחבים הצומחים של ההיי-טק: הטכנולוגיה הפיננסית, FinTec. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת העברת תשלומים מאובטחים באינטרנט גם על ידי כרטיסי אשראי או Debit, מנגנונים של ארנק אלקטרוני והעברות בנקאיות. המערכת של פיוניר מאפשרת העברה של כספים במהירות וביעילות - ולא פחות חשוב, בזול יחסית - בין חברות ועובדים, גם למדינות מרוחקות.

השוק אליו פונה החברה הוא עצום, ועמוס בחוסר יעילות, עמלות בלתי אפשריות ורגולציה, כפי שיכול להעיד כל מי שניסה להעביר כסף מעבר לים. "הייתה התפתחות ברכישה באינטרנט על ידי צרכנים, אך לא הייתה כמעט התקדמות בהעברת כספים בין חברות", אומר טל, "אנחנו מאפשרים לעשות עסקים מול מדינות שנשמע מפחיד לשלם שם". הדבר מתבטא בתוצאות של החברה, שמפגינה צמיחה של 65% בממוצע בשבע השנים האחרונות ורווחית משנת 2010.

"עד כמה שאנחנו גאים בביצועים שלנו עדיין לא גירדנו את הפוטנציאל", משוכנע טל, "הכוונה היא להיות יותר ויותר משמעותיים בהעברת תשלומים של בתי עסק. זה שוק שמוערך ב-50 טריליון דולר. למרות ההתפתחות של העולם, החלק של התשלומים נשאר די מפגר". את הפוטנציאל הזה תיקח החברה במוקדם או במאוחר גם לטובת בעלי המניות, אך טל מכחיש שזה עומד על הפרק כרגע. לדבריו: "החברה גייסה מקרנות הון סיכון, כך שבסוף נגיע כנראה ל-M&A או הנפקה, אך הפרסום שהיה לגבי ההנפקה הקרובה הוא לא נכון".

הסלוגן שלכם, להעברה מהירה, בטוחה וזולה של כספים הוא גם זו שמאחורי הביטקוין, אתם רואים את ההתפתחות של המטבע הדיגיטלי כאיום אפשרי?

טל: "בשלב הזה, הביטקוין מחוץ למערכת הבנקאית. זה תחום מרתק, אבל לא רלוונטי עבורנו כרגע כי אין כמעט תשלום בבתי עסק באמצעותו".