האקסלרטור החברתי TechForGood Rally משיק מחזור חדש

המחזור הקרוב, אשר זוכה לתמיכה מתנובה, מרכז הפיתוח מינגה וגופים נוספים, יתמקד בין השאר במציאת פתרונות שיסייעו להיאבק בעוני ובפערים החברתיים

סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב

'סושיאל-טק' - אחד הטרנדים הבולטים בתחום ההיי-טק בשנים האחרונות - שואף לשלב בין טכנולוגיה לבין מיזמים אשר תורמים לקהילה. אחד השחקנים הבולטים בתחום ה'סושיאל-טק' בישראל הוא האקסלרטור (מאיץ) הטכנולוגי-חברתי TechForGood Rally.

בימים אלה נפתח בתל אביב המחזור השני של המאיץ, אשר יכלול עשר חברות ויפעל במשך ארבע חודשים. באקלסרטור מציינים כי החברות אשר השתתפו במחזור הראשון גייסו עד כה יותר ממיליון דולר, בסבבים מוקדמים (סיד ופרה-סיד). המחזור הקרוב, אשר זוכה לתמיכה מתנובה, מרכז הפיתוח מינגה וגופים נוספים, יתמקד בין השאר במציאת פתרונות שיסייעו להיאבק בעוני ובפערים החברתיים.

רשימת המיזמים שיששתפו במחזור השני של האקסלרטור כוללת בין השאר את "תלושי" - אפליקציה שמנתחת תלושי שכר ועשויה לחסוך כסף במקרה שבו היא מגלה טעויות; Money time - אפליקציה שמוגדרת כ"שעון מעורר חברתי". מדובר בשעון מעורר אשר מחייב את המשתמשים בדולר אחד על כל חמש דקות של עיכוב ביקיצה. הכסף נתרם למטרה חברתית שאותה המשתמש הגדיר מראש; מיזם נוסף שישתתף בתוכנית הוא TEACHTECH, שיפעל למען צמצום הפער הדיגיטלי והנגשת הטכנולוגיה לתושבי דרום תל אביב.

ניר שמעוני, שהקים את האקסלרטור עם לארי אקרמן אמר כי "ישנם היום עשרות רבות של יזמים אשר עושים שימוש בכישורים שלהם כדי לתת מענה לצורך חברתי. זה דור חדש של יזמים שמחפשים משמעות בעשייה שלהם, מבלי לוותר על השאיפה להתעשר. אנחנו שמחים להוות בית עבור הסטארט-אפים האלה ולהוביל את תעשיית הסושיאל-טק בישראל".