משלחת כלכלית מלונדון בישראל: "יכולים ללמוד מההיי-טק המקומי"

בוריס ג'ונסון, ראש עירית לונדון: "ישראל היא מדינה אטרקטיבית להשקעה. אנחנו יכולים רק ללמוד מההתפתחות של סקטור ההיי-טק הישראלי בשנים האחרונות"

המשלחת הבריטית פותחת את המסחר בבורסה בתל אביב / צילום: קובי קנטור
המשלחת הבריטית פותחת את המסחר בבורסה בתל אביב / צילום: קובי קנטור

משלחת של פוליטיקאים ואנשי עסקים מלונדון, בראשות בוריס ג'ונסון, ראש העירייה, מבקרת בימים אלה בישראל. אחד מאנשי המשלחת הוא דרק ווייט מבנק ברקליס. ווייט הבריטי מונה באחרונה על ידי ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, לתפקיד "השגריר הטכנולוגי" של העיר. במסגרת תפקידו ינסה ווייט לקדם את האקו סיסטם של ההיי-טק בלונדון, בדגש על תחום הפינטק. ווייט, שמשמש כראש חטיבת העיצוב והדיגיטל בברקליס העולמית, אחראי על הקמת Rise - רשת גלובלית של חממות טכנולוגיות שמופעלת בשיתוף עם Tech Stars, אחד האקסלרטורים המובילים בעולם.

בימים אלה נערכת ההרשמה ל-'Rise תל אביב', תוכנית האצה אשר תספק מתחמי עבודה ותמיכה לסטארט-אפים בתחומי הפינטק והסייבר. בתוכנית ישולבו עשר חברות שישהו בה במשך 13 שבועות, החל מחודש מרץ הקרוב. נציין כי ברקליס כבר מפעיל תוכניות דומות בניו יורק, בלונדון ובקייפטאון.

בוריס ג'ונסון, ראש עירית לונדון, אמר היום כי "ישראל היא מדינה אטרקטיבית להשקעה. אנחנו יכולים רק ללמוד מההתפתחות של סקטור ההיי-טק הישראלי בשנים האחרונות".