העתיד כבר כאן: מכוניות פנטזיה חדשות שנחשפו השבוע

הכי ביזארי ועתידני שיש: תערוכת הרכב השנתית בטוקיו היא גם במה מוכרת לחשיפת דגמים עתידים שמסמנים את הכיוון אליו צועדת תעשיית הרכב ■ קבלו הצצה לכמה מהלהיטים החמים ביותר שהוצגו בתערוכה

מעבר לדגמים שימצאו את דרכם לפס הייצור, תערוכת טוקיו שהתקיימה לאחרונה היא גם במה לדגמים עתידים. הכירו את הצד האחר והעתידני של תעשיית הרכב.

Toyota Auto Body Alphard Hercule Concept

הטויוטה אלפרד הרקולי קונספט היא הדבר הכי קרוב ליאכטה שהיה אפשר לראות בתערוכת טוקיו, היא מאופיינת בספות טרקלין של יאכטות פאר, ציפוי דק של יאכטות, שולחן מתקפל, מקום לאיפסון בקבוקי שמפניה ועוד מאפיינים שיספקו לנוסעים תחושה יוקרתית . אם תרצו ליהנות מבריזה נעימה בשיער ישנה גם אפשרות לקפל את גג המכונית. אגב שם הדגם הוא בהשראת נמל היאכטות הרקולי שבמונקו.

Honda Wander Stand

לפני כשנתיים הציגה הונדה את האומני טרקשיין דריי, כלי תחבורה עירוני בעל יכולת לנוע לצדדים. השנה היא מציגה דגם בהשראת הדגם הקודם העונה לשם וונדר סטנד שנועד לנוע בקלילות ברחובותיה הצפופים והזעירים של טוקיו.

Toyota Gosei Flesby

הכירו את הטויוטה גוסה פלסבי, מכונית עירונית קטנה הבנויה ברובה מכריות אוויר שיודעות להתנפח עם הכניסה לעיר לטובת שמירה על הולכי רגל ומשתמשי דרך נוספים במקרה של תאונה ומצד שני לרוקן את האוויר באותן כריות בכבישים הבין עירוניים לטובת אווירודינמיות וצריכת דלק יעילה.

Daihatsu Noriori

דייהטסו מצידה באה לתת פתרון לאוכלוסיית יפן המזדקנת, למעשה כרבע מאוכלוסיית יפן היא מעל גיל 65. הנוריאורי הוא מיניבוס ננסי עם תחתית שטוחה ורמפה שמאפשרת גישה לכסאות גלגלים ולעגלות. כראוי לכלי תחבורה עתידני למיניבוס הזעיר ישנן גם יכולות נסיעה אוטונומיות.

Yamaha Motobot

בין שלל כלי התחבורה על ארבע היה גם אחד של ימאהה על שתיים. למעשה הסיפור הוא לא על האופנוע אלא על הרוכב הרובוטי. על פי ימאהה המוטובוט מסוגל לרכב על כל אופנוע ספורט במסלול המירוצים ולהגיע על למהירות של 200 קמ"ש. לשמחתינו כרגע מדובר רק בהצגת יכולות אך כנראה לא ירחק היום בו נראה רוכבים מקצועיים יושבים בתוך תא ממוזג ומפעילים מרחוק את האופנוע.

Nissan Teatro

אם עתיד המין האנושי שזור בתוך עולם מסכי המגע אז הניסן טיטרו היא מכונית לגיטימית לכל דבר ועניין. יתכן שבעוד כמה עשורים עיצובים חיצוניים, ביצועי מנוע והתנהגות כביש יפנו את מקומם למפרט פנים וטכנולוגיה. הטיטרו של ניסאן כנראה מתארת בצורה הטובה ביתר את הנקודה. המכונית שהוצגה בתערוכה שופעת במסכים ומקרנים וכל מערכות הרכב למעט ההגה נשלטים בעזרת אותם מסכי ענק. מכונית לגיטימית או לא, תחליטו בעצמכם אך ללא ספק מדובר במכונית הפנטזיונרית ביותר שהוצגה בתערוכת טוקיו.

Toyota Kikai

ועם בעתיד עסקינן אז תנסו לרגע לדמיין כיצד תראה מכונית הוט רוד בעוד כמה עשרות שנים. לצד שלל דגמים עתידניים ניסתה טויוטה להמחיש בעזרת הקיקאי שאולי לא אבדה התקווה למכוניות שידעו גם לרגש בעוד כמה עשרות שנים. מכונית הקונספט מכילה מושב אחד מרכזי מקדימה ושניים מאחור. בניגוד לדגמים רבים שמסתירים את יחידת הכוח תחת מכסה גדול וססגוני הקיקיאי חושפת בחלקה האחורי מנוע נוצץ ומרשים ובחלקה הקדמי מערכת מתלים מוזרה למדי. כנראה המכונית הזו לא תפגוש לעולם את פס הייצור אך לפחות נחמד לדעת שגם הנינים שלנו יזכו ליהנות בעתיד ממכונות מרגשות לנהיגה.