ערוצי הילדים התחייבו: לא נציג מנחות רזות באופן קיצוני

ההתחייבות היא חלק ממסמך אתיקה שנהגה במועצת הכבלים ואשר ייחתם בקרוב ע"י ערוצי הילדים

ערוצי הילדים בישראל יחתמו על מסמך אתיקה שיקבע כי חל איסור להציג בין שידוריהם דמויות העשויות לגרום לדימוי גוף בעייתי בקרב צופיהם. ל"גלובס" נודע כי על-פי המסמך שנהגה במועצת הכבלים והלוויין, יחול איסור על הצגת דמויות של מנחות או משתתפות בסדרות בעלת BMI נמוך מהמומלץ.

הקוד האתי, אותו מובילה ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, נכתב במסגרת מיקוד הרגולציה הכולל בטלוויזיה הרב-ערוצית, שתכליתו העמדת הבסיס לרגולציה משותפת עם התעשייה.

בדיון שהתקיים שלשום (א') מתחה בן-חי-שגב ביקורת על שידורי הילדים. "בעוד שהמדיום הטלוויזיוני הוא סוכן פעיל בעיצוב התודעה והזהות של הצופים הצעירים, שידורי הילדים היום רוויים באלימות ומלאים עדיין בייצוגים סטריאוטיפים. המצב טעון שיפור", אמרה.

יוצג לעיון הציבור

בכתיבת הקוד לוקחים חלק נציגי החברות הפועלות בשוק: החברות הוט ו-yes, ערוץ הילדים וערוץ לוגי, ערוץ ניקלודיאון, קבוצת ערוצי הופ!, ערוץ ZOOM, ערוץ דיסני ישראל וערוצי בייבי וג'וניור.

הקוד האתי החדש יוצג בשבועות הקרובים לעיון הציבור. הקוד האתי כולל בתוכו, בין היתר, מחויבות לשימור התרבות והשפה המקומית, הצגת סובלנות כלפי האחר תוך מתן מענה לצרכים ייחודיים של ילדים ובני-נוער ומתן ביטוי לעולמם של הילדים. הקוד שם דגש מיוחד על מניעת הצגה סטראוטיפית של אוכלוסיות שונות ומתייחס במיוחד לנושא אידאל היופי, דימוי הגוף והמשקל.

ד"ר בן-חי-שגב מסרה כי "הגופים הפועלים בשוק לוקחים חלק בגיבוש האמנה תוך הפגנת מחויבות ואחריות לשידורים, ואני מודה להם על כך. המועצה זכתה לשיתוף-פעולה מלא מצד הגורמים הרלוונטיים בשוק התקשורת, ועשינו צעד גדול קדימה לקראת תוכן טלוויזיוני ישראלי, מקורי, אחראי וחיובי, ממנו יוכלו ליהנות כל ילדה וילד".