הרשת החברתית: מיהו הישראלי שחגג השבוע עם משפחת קרדשיאן?

וגם: מה קיבלה קלרה חורי שרון, אשתו הטרייה של שמואל פלאטו שרון, כמתנת חתונה?

פארק לאומי

בנק לאומי חנך השבוע סניף עסקי ראשון בפארק העסקים והתעשייה קיסריה. רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית הבנק, אמרה במעמד ההשקה שהתקיימה במסעדת "וילה נונה" בלב הפארק, כי "ההחלטה להקים סניף בקיסריה היא טבעית, לאור המגמה של הבנק להרחיב את הפעילות ולתת מענה למגזר העסקים הבינוניים".

שלמה ינאי, מ"מ יו"ר קרן רוטשילד קיסריה, אמר: "אנחנו שמחים על פתיחת הסניף בפארק קיסריה הנמצא בתנופת התפתחות מואצת".

עוד השתתפו באירוע: מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה; קובי הבר, ראש החטיבה העסקית-מסחרית של בנק לאומי; שמוליק ארבל, ראש המערך המסחרי בבנק; רונן מורי, מנהל מרחב מסחרי צפון; ישראל אמיר, מנהל סניף עסקים קיסריה; ואחרים.

בנוסף, לאומיטק, זרוע בנקאות ההיי-טק של קבוצת לאומי, אירחה אתמול (ג') את ועידת הפינטק הבינלאומית הראשונה של הבלוג הפיננסי Bank Innovation במלון דן בתל-אביב.

הגיעו לשמוע את דבריהם של גיל ברנדס, שותף נשיץ-ברנדס-אמיר; ויקראם פאנדיט, מנכ"ל Citigroup לשעבר; טום גלוסר, מנכ"ל רויטרס לשעבר; ואחרים: משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט לשעבר ושותף בקרן IGP; דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט לשעבר; ואחרים.

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, אמרה באירוע: "תחום הפינטק הוא אולי הצומח ביותר בתעשיית ההיי-טק הישראלית בשנים האחרונות. אנו רואים בסקטור זה מנוע צמיחה לתעשיית ההיי-טק, וחשוב לנו לחבור אליו".

טום גלוסר, יפעת אורון וויקראם פאנדיט/ צילום: מקסים גולובנוב
 טום גלוסר, יפעת אורון וויקראם פאנדיט/ צילום: מקסים גולובנוב

הצד הישראלי של הקרדשיאנס

בנות משפחת קרדשיאן חגגו השבוע יום הולדת 60 לאימן במסיבה מתוקשרת בהוליווד.

למסיבה, שעוצבה בהשראת הסרט "גוטסבי הגדול" ועלתה כ-2 מיליון דולר, היה גם נציג משלנו: תומר פרידמן, סגן נשיא בכיר של סותבי'ס נדל"ן הבינלאומי, חברה-בת של בית המכירות הפומביות סותבי'ס, וסוכן הנדל"ן של המשפחה שתיווך באחרונה את רכישת הדירה שהקרדשיאנים רכשו ברחוב הירקון בתל-אביב.

נתן מעניק

המאבטח שמחה חודדטוב ז"ל, שעלה לישראל לפני מספר שנים ממוסקבה ועבד כמאבטח, נורה למוות בטעות בירושלים כי נחשד למחבל. בסוף השבוע ביקר נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, את אמו הקשישה המתגוררת בדירה שכורה בירושלים.

האם, שעלתה לישראל רק לאחרונה, טרם הסדירה את זכויותיה ונמצאת בסכנת פינוי מהדירה וגירוש מישראל.

שרנסקי מסר לאם המחאה על סך 4,000 שקל לצורך תשלום שכר הדירה, ושלשום הודיע כי תקבל מענק נוסף של 25 אלף שקל בסוף החודש.

לביקור התלוו: הרב יצחק וגנר מפרויקט חב"ד בעליה, שהכיר את חודדטוב בתקופה שלפני עלייתו לישראל; ועו"ד מרדכי ציבין, המטפל בהתנדבות בייצוג המשפחה בכל הקשור לאירוע בו נהרג חודדטוב.

יצחק וגנר, נתן שרנסקי ומרדכי ציבין / צלם:מיכאל אורין
 יצחק וגנר, נתן שרנסקי ומרדכי ציבין / צלם:מיכאל אורין

מחיר אי-השוויון

כמה עולה לנו אי-השוויון ומהם הקשרים הסמויים בין אי-שוויון, צמיחה וגלובליזציה? ד"ר קרוליין פרוינד, חוקרת בכירה במכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית, תגיע לוועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" ותשתתף במושב מיוחד שיעסוק בנושא אי-השוויון העולמי.

ד"ר פרוינד מתמחה בנושאים של סחר בינלאומי, יזמות וצמיחה כלכלית באזורי המזרח התיכון ואפריקה. בעבר היא שימשה ככלכלנית ראשית למזרח התיכון וצפון אפריקה בבנק העולמי (World Bank), וקודם לכן שימשה כלכלנית ראשית במחלקת המחקר של קרן המטבע העולמית והדירקטוריון של הבנק הפדרלי האמריקאי.

ספרה של פרוינד, "אנשים עשירים, מדינות עניות", העוסק בעלייתם של טייקונים וחברות גדולות בשווקים מתפתחים, עתיד לראות אור בקרוב.

פרוינד חברה בוועדת העורכים של הדוחות הכלכליים של הבנק העולמי ובוועדות מדעיות של המכון למחקר של הכלכלה הבינלאומית בפריז ופורום המחקר הכלכלי בקהיר. כמו כן, פרוינד חברה בוועדת הייעוץ של בנק סחר החוץ האמריקאי והמרכז למחקר של מדיניות כלכלית.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים ב-6-7 בדצמבר בתל-אביב ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי המשק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

ד
 ד

קיבל פלאפל

רוברט קורי, יו"ר חברת התרופות מיילן, הגיע בשבוע שעבר לביקור קצר בישראל על-מנת לחגוג את רישום החברה למסחר בבורסה בתל-אביב, ובעיקר כדי לשכנע את בעלי המניות של חברת התרופות פריגו להיענות להצעת הרכש של מיילן.

קורי עלה לכותרות בישראל כשנאבק בניסיון ההשתלטות של טבע על מיילן וכתב מכתבים פומביים חריפים ועוקצניים נגד טבע. אחרי שטבע ויתרה על מיילן, הוא ממקד את זמנו בניסיון ההשתלטות של מיילן על פריגו.

בין הטקסים בבורסה, הפגישות עם המשקיעים והראיונות לתקשורת, קורי מצא זמן גם לנשנש בתל-אביב את המאכל הלאומי: פלאפל.

נושא ונותן

שמואל פלאטו שרון בן ה-85 נשא באחרונה לאישה את קלרה חורי שרון. אתמול היא קיבלה כמתנת חתונה ג'יפ לקסוס דגם RX 350 שמחירו כ-400 אלף שקל לפני הנחת סלב ששרון קיבל.

הזוג שרון עובדים וחיים יחד כ-30 שנה, אך רק באחרונה כאמור מיסדו את הקשר. עבור שרון אלה הם נישואים מספר 3, ועבורה נישואים ראשונים.

דרום זה הירוק החדש

בימים שבהם תחום האנרגיה בישראל מבעבע ומספק כותרות חדשות, יש מקום גם לחדשות טובות. אתמול, בנגב המערבי, הוסר הלוט מעל פרויקט אנרגיה סולארית גדול - פרויקט חלוציות. הפרויקט, שהוקם בהשקעה של כחצי מיליארד שקל, צפוי לספק חשמל נקי וירוק המיוצר באמצעות אנרגיית השמש ל-18,000 משפחות.

נהנו מאנרגיה מחשמלת של 55 מגה-וואט והפריחו בלונים לבנים לאוויר במקום גזירת הסרט המסורתית: ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה והשתיות; איש העסקים שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום המחזיקה באנלייט, מקימת הפרויקט; אור אלוביץ', יו"ר אנלייט; גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט; פיני כהן וגיל-עד בושביץ, ממנהלי קרן נוי השותפה בפרויקט; שאול מרידור, מנכ"ל משרד האנרגיה; יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל; ואחרים.

השר שטייניץ ציין כי "פרויקט חלוציות מהווה סגירת מעגל בשבילי. היום אני קוצר כשר האנרגיה את מה שזרעתי בכהונתי כשר האוצר".

בושביץ כהן יעבץ שטייניץ יפרח מרידור ורון טל/ צילום: אלי דסה
 בושביץ כהן יעבץ שטייניץ יפרח מרידור ורון טל/ צילום: אלי דסה

זזים

דניאל אלפן מונה למנכ"ל פיליפ מוריס, חברה-בת ישראלית של פיליפ מוריס אינטרנשיונל אינק.

השגריר לשעבר יוסי גל מונה לסגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה העברית.

תומר קומורוב מונה למשנה למנכ"ל מטרו מוטור.

בשמת שדה מונתה לסמנכ"לית השירות בדואר ישראל.

עדית חן מונתה לסמנכ"לית מערכות מידע בדואר ישראל.

איציק כהן מונה לסמנכ"ל הלוגיסטיקה בדואר ישראל.

קלי כהן מונה למזכ"ל תנועת הצופים במקום גל בן-שימול.

אסי לויתין בן-עמרם מונתה למנהלת חטיבת אלדר ריטייל.

שרון בן-דוד מונתה למנהלת תקשורת שיווקית בקבוצת אלוני האפט

אופיר יעקוביאן מונה לסמנכ"ל הכספים של קבוצת תנובה.