תיק ההשקעות המומלץ של יניב שיניקמן מאלומות

שיניקמן, מנהל השקעות באלומות קרנות נאמנות: "הכרחי להחליט האם בכלל מוכנים לספוג את התנודתיות שבשוק"

יניב שיניקמן / צילום: תמר מצפי
יניב שיניקמן / צילום: תמר מצפי

על רקע שינויי המגמה התכופים שנרשמים באחרונה בשוקי ההון בארץ ובעולם, בבית ההשקעות אלומות מציינים כי "לא כל משקיע בנוי לרמת התנודתיות ששוררת כיום, אפילו באפיקים הסולידיים לכאורה כמו שוק איגרות החוב".

לאור זאת, מדגיש יניב שיניקמן, מנהל השקעות באלומות קרנות נאמנות, כי "קודם לבניית תיק השקעות, הכרחי להחליט מראש האם בכלל מוכנים לספוג את התנודתיות הזו בשוק, ורק אחר כך לפנות להרכבת התיק עצמו".

באלומות מקצים לאפיק המנייתי בתיק ההשקעות 20% - בחלוקה שווה בין השוק המקומי ושוקי חו"ל, ומציינים כי העדפתם היא "להיחשף יותר לשווקים המפותחים, ובעיקר לארה"ב, מאחר שכלכלתה נראית כרגע כיציבה בעולם, אשר גם צומחת, גם אם בקצב מעט נמוך. רבות מהחברות הפועלות בארה"ב הינן גלובליות, אך הן נהנות בראש ובראשונה מהמתרחש בארה"ב".

המנפיקות מארה"ב - 'חוב טוב'?

בשוק המקומי, בין המניות ששיניקמן מזכיר נמצאת זו של קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, שלדבריו מייצרת תשואת דיבידנד של מעל 4.5% בשנה. "מאחר שהחברה היא קרן ריט, רמת המינוף שלה נמוכה, נכסיה אינם משועבדים, ויש לה יכולת מוכחת לאתר נכסים איכותיים ולהציף ערך ללקוחות", הוא אומר.

חברה נוספת בה מזהה שיניקמן פוטנציאל היא ספאנטק, הפועלת בייצור בדים לא ארוגים לתעשיית המגבונים הלחים. לדבריו, "מדובר במניית יתר שמנוע הצמיחה שלה נמצא בקו ייצור חדש המוקם כעת בארצות הברית, ואמור להגדיל את יכולת הייצור של החברה ב-80%".

בעניין שוק החוב המקומי, אומר שיניקמן כי "הציפייה שלנו לאינפלציה נמוכה בישראל בשנה הקרובה מייצרת אצלנו העדפה ברורה לאפיק השקלי על פני צמוד המדד".

שיניקמן מפרט ומסביר כי באלומות סבורים כי "אג"ח ממשלתית צמודה למדד אינה אטרקטיבית להשקעה עקב התשואות הנמוכות שהיא מייצרת. לכן, אנו מעדיפים להיחשף אל האפיק צמוד המדד באמצעות רכישת אג"ח קונצרניות צמודות בדירוגים גבוהים".

חשיפה זו ממליץ שיניקמן לעשות באמצעות "בחירה פרטנית של אג"ח ושילוב של מספר סדרות ספציפיות, שאנו מעריכים כי הן בעלות יכולת החזר ותזרים מזומנים יציב. או לחלופין, על-ידי חשיפה למדדים כמו התל בונד 20".

בהתייחסות למצב שוק האג"ח הקונצרני, מציין שיניקמן כי "באפיק הקונצרני השקלי ישנן אפשרויות השקעה מגוונות יותר - על רקע העדפת החברות להנפקת סדרות אג"ח שקליות על פני איגרות צמודות למדד".

שיניקמן מציין כי "לתשואות הגבוהות בחלק מהאג"ח הקונצרניות השקליות תרמה הגעתן של מספר חברות נדל"ן אמריקאיות להנפיק חוב בשוק ההון בארץ. אלו באו לגייס הון בישראל מאחר שכאן הן מקבלות ריבית נמוכה יותר ברמת ביטחונות טובה יותר ביחס לנדרש מהן בארה"ב. מצב דברים זה לא אומר שהחברות הללו מנפיקות חוב 'לא טוב', אלא שנדרשת בחינה מדוקדקת של כל חברה לגבי אופי פעילותה ויכולת החזר החוב שלה בכל מצב שוק".

אג"ח של "הניו יורקיות", בזן וחלל

מבין חברות הנדל"ן האמריקאיות שהנפיקו חוב בשוק המקומי, העדפת אלומות היא לחברות "הפועלות בניו יורק, ושאינן בתחום הייזום, שהוא תחום מסוכן יותר".

שיניקמן מזכיר את האג"ח של חברת דה זאראסיי, שפעילותה מתרכזת בתחום הנדל"ן להשכרה בניו יורק.

לדבריו, "החברה פועלת בתחום של השכרה במחיר מפוקח (ועדה של העירייה קובעת את השינוי במחיר השכירות, א' ל'), ותחום זה יודע לשמור על יציבות במחירי השכירות גם בתקופות של משבר. האג"ח מדורגת AA מינוס, החברה יצרה NOI (רווח תפעולי נקי) של 40 מיליון דולר בשנת 2014, והיא בעלת יכולת החזר טובה".

באלומות סבורים עוד כי "איגרות החוב של חברת בזן מאוד מעניינות להשקעה, כשהחברה נהנית ממרווחי הזיקוק הגבוהים שמגדילים את תזרים המזומנים, מה שמשמש להקטנת החוב ולשיפור המאזן. תהליך זה אף הוביל להעלאת הדירוג של החברה בתחילת השנה".

אג"ח "מעניינת נוספת, מבחינת הביטחונות והתשואה שלה יחסית לשוק", מציין שיניקמן, "היא של חברת חלל תקשורת, שהונפקה לאחרונה. אג"ח זו אמנם לא מדורגת, אך היא מגובה בביטחונות של הלוויינים 'עמוס' 5 ו-6".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של יניב שיניקמן 9.11.15
 ההמלצות של יניב שיניקמן 9.11.15
תיק ההשקעות המומלץ של יניב שיניקמן
 תיק ההשקעות המומלץ של יניב שיניקמן