נחשפים המועמדים ליו"ר רשות החשמל החדשה

מאז שהגיעה נורית גל לרשות היא נחשבת ליד ימינה של יו"ר הרשות המכהנת, אורית פרקש הכהן ■ אילן סולימאן הוא אחד ממייסדי הרשות ב-1996

אילן סולימאן ונורית גל / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור
אילן סולימאן ונורית גל / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור

נורית גל, סמנכ"לית חשמל ורגולציה ברשות החשמל, וד"ר אילן סולימאן, מי שכיהן בעבר כסגן יו"ר הרשות, הם המועמדים המובילים לכהן כיו"ר רשות החשמל החדשה - כך מעריכים גורמים במשק החשמל.

מאז הגיעה גל לרשות בשנה שעברה היא נחשבת ליד ימינה של יו"ר רשות החשמל המכהנת, עו"ד אורית פרקש הכהן. היא עומדת בראש חטיבת החשמל, אשר כוללת את אגפי הרישוי והפיקוח, ההנדסה, ההסדרה ואיכות הסביבה ברשות. עוד היא אחראית על הסדרת כללי הרגולציה מול השחקנים השונים במשק.

סולימאן נחשב אחד ממייסדי רשות החשמל ב-1996, ועד פרישתו ב-2010 שימש שם במגוון תפקידים בכירים, בהם עוזר ליו"ר הרשות, מזכיר ודובר מליאת הרשות וראש אגף בקרה ומדיניות. בשנתיים האחרונות שימש סולימאן כסגן יו"ר הרשות.

במסגרת עבודתו ברשות, פעל לקידום תחום האנרגיה המתחדשת, גם כאשר הפקת חשמל מהשמש היתה עוד בגדר חזון. הוא אף קיבל אות הוקרה מיוחד על פעילותו בתחום מאיגוד החברות לאנרגיה מתחדשת. מאז עזב את הרשות הוא משמש כיועץ עצמאי בתחום.

נזכיר, כי במסגרת חוק ההסדרים הוחלט, כי בינואר 2016 תקום רשות אנרגיה שתאחד את רשות החשמל, שעד כה תיפקדה כרשות עצמאית, עם יחידת מינהל החשמל הכפופה למשרד האנרגיה. בשלב מאוחר יותר הגוף החדש ימזג אליו גם את רשות הגז הטבעי שיושבת כיום במשרד. הסיבה למהלך היתה עימותים אינסופיים בין הרגולטורים השונים במשק החשמל שהובילו לשיתוק משק החשמל.