צפו: פטנט חדש מאפשר ייצור חשמל רב באופן פשוט וזול

כך עובדת הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה חברה קטנה מאוסטרליה, אשר מנצלת את המשאב הטבעי הכי זמין בעולם לצורך ייצור אנרגיה, ומגלמת פוטנציאל אדיר לייצור חשמל בכמויות מסחריות

אוסטרליה רותמת את כוחו של המשאב הטבעי הכי זמין בעולם - הים - על מנת להפיק אנרגיה. חברת Carnegie Wave Energy, אשר פיתחה טכנולוגיה שממירה גלי ים לאנרגיה, הודיעה לאחרונה כי החלה לשתף פעולה עם חברת האנרגיה הממשלתית Western Power על מנת לייצר "מיקרו גריד" תת מימי שיחובר ישירות לרשת החשמל באוסטרליה.

המערכת התת מימית שממירה את גלי האוקיינוס לאנרגיה מתחדשת תיבנה כעשרה קילומטרים מחופו של ה-Garden Island - אי קטן הנמצא בקרבת העיר פרת'. המערכת המכונה CETO תכלול יחידות הנעה צפות, הקשורות למשאבה הממוקמת בקרקעית הים. אותן יחידות זזות ביחד עם גלי הים, ומעבירות אנרגיה דרך רצועה המחוברת למשאבה, ששולחת נוזל בלחץ כדי להעביר אנרגיה לתחנת כוח הידרו-אלקטרית הממוקמת על היבשה.

יתרונה של המערכת, שפותחה במשך עשור, הוא בכך שהיא פועלת מתחת למים, מה שהופך אותה למוגנת יותר מנזקי מזג אוויר ומוסתרת מהחוף. פרויקט "אי המיקרו-גריד" צפוי להפיק 1 מגוואט חשמל - מספיק בשביל להאיר ולחמם 2,000 עד 3,000 בתים. עם זאת, בשלב זה, כל האנרגיה שתופק במערכת תוזרם ישירות למשרד הביטחון האוסטרלי ולבית זיקוק הממוקם באי. במידה והביצועים שלה יעמדו בציפיות, מערכת החשמל התת ימית תוכל להפוך גם למודל מתאים עבור כל עיר או מדינה הממוקמת ליד ים המאופיין בזרמים תת מימיים חזקים.