נעילה שלילית בבורסה; המעו"ף נפל 2.6%, פריגו 8.4%

נכשלה הצעת הרכש העויינת של מיילן לפריגו - מיילן זינקה ■ הפועלים הקדים את פרסום דוחותיו הכספיים בשל "טעות אנוש"; הרווח הרבעוני: 802 מיליון שקל ■ מתקפת טרור קטלנית בפריז - לפחות 129 הרוגים בשורת פיגועים

ימים סוערים בבורסה / צילום:צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ימים סוערים בבורסה / צילום:צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יום המסחר בבורסה נחתם היום (א') בירידות שערים חדות, זאת בעקבות המגמה השלילית באירופה ובארה"ב בשני ימי המסחר האחרונים ועל רקע מתקפת הטרור בפריז. המסחר נפתח בעיכוב בשל "פתיחה אנגלית", לאחר שמדד המעו"ף נפל במסחר התיאורטי ביותר מ-2.5%. מניות דואליות מרכזיות, ביניהן פריגו, אופקו וטבע, חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים בולטים. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

לפחות 129 בני אדם נהרגו שלשום ועוד כ-200 נפצעו, מתוכם 80 באורח קשה, במתקפת טרור משולבת בפריז, שכללה לפחות חמישה מוקדים שונים. האירוע הקטלני ביותר התרחש באולם המופעים "בטקלן", שם נרצחו לפחות 112 צופים בידי לפחות ארבעה חמושים שטבחו בנוכחים בהופעת רוק של להקת Eagles Of Death Metal. מתוכם, שלושה מחבלים חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם כשעה מתחילת ההתבצרות.

כ-40 איש נוספים נהרגו בשורת פיגועים נוספים שזעזעה את בירת צרפת. לפחות מחבל מתאבד אחד התפוצץ בסמוך לאצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. עוד שני פיצוצים, שייתכן שנגרמו מרימוני יד, נשמעו ליד סניף של "מקדונלדס" הנמצא במתחם האצטדיון. במתקפה נהרגו ארבעה בני אדם.

 

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם שלשום בירידות שערים, ברקע לנתוני מאקרו מעורבים, צניחת מחירי הנפט והמשך הספקולציות באשר להעלאת ריבית לראשונה מזה כעשור.

מדד ה-S&P נפל בכ-1.1% וסיים את השבוע בירידה של 3.6%, הביצועים השבועיים הגרועים ביותר מאז אוגוסט. הדאו ג'ונס ירד בכ-1.2% וחתם את שבוע המסחר בירידה של 3.7%. הנאסד"ק השיל מערכו כ-1.5% ונפל השבוע בכ-4.3%.

הבורסה של תל אביב סיימה את השבוע החולף בירידות שבועיות של 1.5% במדד המעו"ף, שרשם מתחילת השנה עלייה של 6.3%, לאחר עלייה ב-10.2% בשנת 2014. יחד עם זאת, כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית מוגבלת יחסית, היות וגורמי הסיכון בשוק נותרו בעינם. לדברי הכלכלנים, מומלצת חשיפה מנייתית קרובה לממוצע הרב שנתי בתיק ההשקעות לאור סימני שאלה לגבי קצב הצמיחה בסין, האטה בפעילות התעשייתית בעולם, אפשרות לירידות בטווח הקצר בשוק המניות במקביל להעלאת הריבית בארה"ב, ועוד.

פריגו , כאמור, חזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי של כ-10% על רקע הכישלון של מיילן לשכנע את בעלי מניות פריגו להסכים להצעת הרכש של מיילן . מיילן לא הצליחה להשיג היענות של 50% מבעלי המניות, המינימום שהיה דרוש לה כדי להשתלט על פריגו. מיילן, אגב, חוזרת לתל אביב עם פער חיובי משמעותי.

בזק מעלה היום את תחזית הרווח שלה לשנת 2015 לרמה של 1.7 מיליארד שקל, לעומת 1.5 מיליארד שקל בתחזית הקודמת.

לאחר "טעות האנוש" שבעטייה פרסם בנק הפועלים טיוטה של הדוחות הכספיים ביום חמישי האחרון - לאחר שנשלחה לאנליסטים לקראת שיחת ועידה שאמורה להתקיים עימם במקביל לפרסום הדוחות - הבנק הקדים את פרסום הדוחות המלאים ודיווח הבוקר על עלייה ברווח לרבעון השלישי של השנה ל-802 מיליון שקל. התשואה על ההון עמדה ברבעון על 10.4% לעומת 9.8% ברבעון המקביל. על רקע התוצאות הטובות הבנק יחלק דיבידנד בהיקף של כ-160 מיליון שקל.