מנהיגים מגנים את הטרור בפריז: "מתקפה על האנושות כולה"

טורקיה: "אלו מתקפות נגד האנושות, הדמוקרטיה, החירות והערכים האוניברסליים" ■ אובמה: "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת או את הערכים שהם מייצגים טועה"

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

מנהיגים מרחבי העולם גינו הבוקר (שבת) את מתקפת הטרור הקטלנית אמש בפריז, עליה קיבל ארגון דאע"ש אחריות ושבה נהרגו יותר מ-150 בני אדם ונפצעו יותר מ-200.

משטרת פריז מסרה כי שמונה מחבלים חוסלו או נהרגו בסדרת הפיגועים. ארבעה מתוכם מתו בזירת הפיגוע באולם הקונצרטים, שבה התאבדו שלושה וחוסל אחד. מחבל נוסף התאבד בסמוך לאצטדיון הלאומי.

בהודעה שמסרו נציגי הוותיקן נאמר כי כי מדובר ב"טירוף של טרור" וקראו ל"תגובה נחרצת נגד השנאה הרצחנית".

טורקיה גינתה את מתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז והודיעה כי תתמוך בצרפת ובעלות בריתה במאבק נגד הטרור. "אלו מתקפות נגד האנושות, הדמוקרטיה, החירות והערכים האוניברסליים", אמר ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, "לטרור אין דת, אין לאום ואינו מייצג שום ערכים". טורקיה מארחת במהלך סוף השבוע את ועידת G-20 שבה חברים מנהיגים ממדינות רבות ברחבי העולם, בהם ארצות הברית, סין, יפן, רוסיה, קנדה, אוסטרליה וברזיל.

נשיא איראן חסן רוחאני גינה את מתקפת הטרור המשולבת ברחבי פריז. "מדובר בפשע נגד האנושות", אמר. רוחאני אמור היה לבקר בצרפת ובאיטליה אולם ביטל את ביקורו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת או את הערכים שהם מייצגים טועה", אמר במסיבת עיתונאים שנמסרה מהבית הלבן. אובמה שוחח בטלפון עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והבטיח לסייע במסגרת המאבק בטרור. "זו לא מתקפה רק על צרפת, אלא על האנושות כולה".