מארגני מחאת הגז: "למה למהר להוציא את הגז מ'לוויתן'?"

מובילי המחאה נגד מתווה הגז התראיינו לגל"צ יום אחרי ההפגנות: "יש פה שחיתות שלטונית ומבנית, זה לא שמישהו לקח כסף במעטפות לכיס, אבל זה כמו שהרגולטורים יודעים שאחרי שיסיימו תפקידם הם יעברו לעבוד אצל המונופול"

מובילי ההפגנות נגד מתווה הגז טוענים כי ישנה "שחיתות מובנית" שתורמת להעברת המתווה, וסבורים שאין דחיפות לפתח את מאגר הגז "לוויתן" שכן צריך להשאיר אותו לדורות הבאים.

"מתווה הגז קובר סופית את 'לוויתן'", אומרת אסתי סגל, אחת ממנהיגות מחאת הגז, בראיון לרזי ברקאי בגל"צ. "אנחנו נגיע לסוף שנת 2020 ואין שום עירבון שהם יפתחו אותו. חוץ מזה, למה כל-כך בוער לנו להוציא את הגז מ'לוויתן' ,מעבר לזה שאנחנו צריכים יתירות כי כרגע אנחנו עם מאגר אחד וצינור אחד. למה להוציא אותו כ"כ מהר? למה לא להשאיר אותו לדורות הבאים? לילדים ולנכדים ולנינים שלנו?"

אתמול התקיימו הפגנות במספר ערים נגד מתווה הגז, כשעל-פי ההערכות מעל 10,000 איש השתתפו בהפגנות. אורי בן דב, אחד ממנהיגי המחאה, נשאל האם אינו חושש מכך שאם מתווה הגז ייפול ישראל תיתפס כמפירה של חוקים עסקיים בעולם, והשיב: "דווקא המתווה עוקף חוקים, הוא עוקף את חוק הנפט, חוק הגז, חוק הפיקוח על המחירים, חוק ההגבלים העסקיים... יש פה ערבוב של אידיאולוגיה כלכלית, שחיתות מבנית... אני לא רוצה לומר שמישהו לקח כסף במעטפה, אבל זה כמו שרגולטורים יודעים שאחרי שיסיימו את תפקידם הם יעברו לעבוד במונופול - יש פה בעיה רצינית".

סגל הוסיפה: "זו שחיתות שלטונית ומבנית, לאו דווקא בנאדם שלקח כסף לכיס. תסתכל איך מעבירים את המתווה - בדרך עורפים את הראש של הממונה על ההגבלים העסקיים, עוקפים את רשות ההגבלים העסקיים, שר מתפטר ומנסים להשתיק את ראשי המחאה".