ברן מוכרת את "בית ברן" בעומר ברווח של כ-18 מיליון שקל

ברן צפויה להמשיך לעשות שימוש במבנה המשרדים ולהשכיר חלק ממנו לשוכרי משנה ■ החברה: "הפעילות שלנו במבנה תימשך ללא שינוי"

בית ברן / צילום: איל יצהר
בית ברן / צילום: איל יצהר

חברת ההנדסה ברן עדכנה הבוקר כי חתמה באמצעות חברה בת על הסכם למכירת זכויותיה בבניין המשרדים "בית ברן" שבאזור התעשייה בעומר שבדרום הארץ, תמורת כ-30 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. ברן צופה מהמכירה רווח הון ברוטו בהיקף של כ-18 מיליון שקל. בברן ציינו כי המבנה כולל כ-3,500 מ"ר שטח בנוי על מגרש של כ-6,400 מ"ר וכי התמורה בעסקה צפויה לעבור לידי החברה תוך כחודש, "בכפוף לרישום הערת אזהרה ומסירת החזקה המשפטית".

ברן צפויה להמשיך לעשות שימוש במבנה ולהשכיר חלק ממנו לשוכרי משנה. כחלק מההסכם בין הצדדים, חתמה מול הרוכש על הסכם שכירות לתקופה של 5-6 שנים, תמורת דמי שכירות חודשיים של 180 אלף שקל, בתוספת מע"מ. לברן אופציה להאריך את תקופת השכירות ב-4-5 שנים נוספות, אז דמי השכירות צפויים לעלות ב-5%. בברן ציינו כי בכוונתה "להמשיך ללא שינוי את הפעילות בבית ברן בעומר".

"כמו כן", הוסיפו בחברה, "כל הסכמי שכירות המשנה, לפיהם משכירה חברת הבת חלק מהמבנה לצדדים שלישיים, ימשיכו בתוקפם ללא שינוי".

הודעה זו מגיעה על רקע תקופה עסקית לא פשוטה והפסדים ניכרים שרושמת ברן בשנים האחרונות. בחודש שעבר עדכנה ברן על הפסקת פעילות של חברה בת בשוויץ, המוחזקת לצד שותף מקומי, שחתמה לפני פחות משנה וחצי על הסכם מסגרת לביצוע פרויקט של הקמת תשתיות אתרי תקשורת בשוויץ בהיקף כולל (לא רק של החברה הבת) שהיה צפוי להגיע ל-120 מיליון דולר. בברן הסבירו את ההחלטה לסגירת הפעילות לאור ההיקף הנמוך של ההזמנות, ההפסדים שנגרמו לחברה הבת עקב כך וצפי להיעדר שינוי מהותי של היקפי הפעילות.

המניה צנחה ב-50%

מניית ברן  צנחה בשנה החולפת בכ-50% ומשקפת לחברה שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד. בעלי השליטה בברן הם היו"ר מאיר דור ואלכסנדר נסיס. עיקר פעילותה של ברן הוא במתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים לקידום וביצוע פרויקטים בתחום התשתיות, בנייה ותעשייה, אנרגיה, חקלאות ומים, והיא מציעה שירותי פרויקט מלאים, כולל תכנון, רכש, ניהול, פיקוח וביצוע.

ברן טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ואת מחציתה סיכמה בהפסד של 26 מיליון שקל - יותר מכפול מההפסד במחצית הראשונה של 2014.

את 2014 כולה סיכמה ברן בהפסד של 13 מיליון שקל, אחרי הפסד עצום של 66 מיליון שקל ב-2013, שיוחס בעיקרו לקריסתו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס, עבורו הקימה ברן תחנות הטענה ברחבי הארץ.