ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה ל-2015-2016

הבוקר יחל במליאת הכנסת הפיליבסטר של האופוזיציה לקראת אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי לפנות בוקר

ועדת הכספים אישרה אמש (א') את תקציב המדינה לשנים 2015-2016. במהלך הדיון עזבו חברי האופוזיציה את ההצבעות בזעם בטענה שלא קיבלו הסברים לחלק מסעיפי התקציב. ח"כ מיקי רוזנטל אמר כי "ההתנהלות של ועדת הכספים היא כמחבש דורסני. לא עונים לשאלות, לא מספקים ניירות להסבר. אין ספק שמנסים להסתיר מידע מהציבור על המתנות שקיבלו חברי הכנסת של הקואליציה".

מאוחר יותר חזרו חברי האופוזיציה לדיון ודרשו לקיים הצבעות מחדש על כל הסעיפים שאושרו בהעדרם. ח"כ אורלי לוי אמרה כי "זו בושה לכנסת, מדובר במחטף".

הבוקר יחל במליאת הכנסת הפיליבסטר של האופוזיציה לקראת אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי לפנות בוקר.

במהלך הדיון התברר שעל מנת להעביר את התקציב קיבלו לא מעט חברי כנסת תקציבים למען מטרות שבחרו ובהם ח"כ בצלאל סמוטריץ שקיבל כספים "לשמירת שטחים פתוחים ביו"ש" בגובה של 2 מיליון שקל, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קיבל 4.2 מיליון שקל לטובת "שמירה על שירותי דת", ח"כ מיקי זהר קיבל 3 מיליון שקל עבור "פרויקטים לתרבות תורנית", לבקשת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הועברו 6 מיליון שקל לטובת "קשרים דתיים ורוחניים", לבקשת יהדות התורה העביר האוצר 26 מיליון שקל ל"תרבות יהודית" ובנוסף 34 מיליון שקל ל"ללימודי תורה לא פורמליים", ש"ס קיבלה 8 מיליון ל"פרס שר הדתות" ו-2 מיליון שקל ל"פוריות על פי ההלכה".

ח"כ אראל מרגלית, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, אמר כי "הכספים האלו הם אתנן פוליטי, והם 100% הישרדות פוליטית, 4.6 מיליארד שקל קואליציוניים כדי לשרוד פוליטית ולהזניח את הפריפריה, ירושלים, הצפון,העסקים הקטנים והצעירים בישראל. את הכספים המרכזיים שהאופוזיציה בהובלתי דרשה אישרנו בגוף התקציב - 75 מיליון שקל לרופאים לפריפריה, 170 מיליון שקל למשכנתאות לזכאים בריבית נמוכה, מאות מיליונים לעסקים בדרום, 16 מיליון שקל ליתומים מפעולות טרור, התחייבות מוועדת הכספים להורדת דמי הניהול בקרנות הפנסיה ב50%".

ח"כ רוזנטל טען כי מדובר ב"קניית שלטון בכסף". לדבריו, "לדרישתנו נחשפה רשימת השוחד הפוליטי בעזרתה קנתה הממשלה את תמיכת החכים בקואליציה. כמעט גם הצליחה הקואליציה להעביר את זה במחשכים. מדובר בשחיתות פוליטית".

ח"כ סתיו שפיר הוסיפה כי "הקואליציה הזו חצתה את כל הקווים האדומים, כאשר ביום ההצבעה על התקציב 'מתוקנים' עשרות מעמודי התקציב ו-3 מיליארד שקל שהושמטו מוצגים כ'תקלה טכנית' של האוצר. אל תטעו - הסיבה היחידה שאין למדינת ישראל תקציב היום היא ראש הממשלה. הוא מעדיף שהתקציב המזויף הזה יעבור בלי שום הסכמות סופיות, כדי שבמהלך השנה יוכל להשתמש בכסף של כולנו כשוחד פוליטי לשמירת שלטונו".