עובד "חצי חינם" תבע אותה בגין עמידה ממושכת - ויקבל 30 א' ש'

אורז מוצרים ליד הקופות באחד מסניפי "חצי חינם" התיישב לאחר עמידה ממושכת - וזומן לשימוע לפני פיטורים ■ הוא תבע ויקבל פיצוי במסגרת הסדר פשרה

חצי חינם / צילום: תמר מצפי
חצי חינם / צילום: תמר מצפי

רשת "חצי חינם" תשלם 30 אלף שקל לעובד הרשת שתבע אותה בטענה כי עבודתו הייתה כרוכה בעמידה ממושכת, משום שנאסרה עליו הישיבה. אתמול (א') הגיעו העובד והרשת להסדר פשרה שאושר על-ידי שופטת בית הדין האזורי לעבודה, נטע רות, וקיבל תוקף של פסק דין.

במסגרת ההסדר נקבע כי מבלי להודות בחבות כלשהי, תשלם "חצי חינם" לעובד סך של 20 אלף שקל ברוטו כפיצוי, וכן סך של 10 אלף שקל שכר-טרחת עורך דין.

בנוסף, ובהמשך להודעתה של "חצי חינם" כי במהלך שנת 2014 היא החלה להעמיד לרשות העובדים העוסקים באריזה כיסאות לישיבה, הוסכם כי "חצי חינם" תמשיך במהלך זה, באופן שבו היא תעמיד כיסאות ישיבה לרשות כלל עובדי הרשת (בכל סניפיה בארץ) העוסקים באריזת מצרכים ליד הקופות, וזאת תוך 90 יום מאתמול.

עוד הוסכם כי לצורך התאמת הכיסא המתאים, בהתחשב בדרישות הארגונומיות והבטיחותיות, בצורכי העובדים והמעסיק, תתייעץ "חצי חינם" עם מומחה בתחום הארגונומיה או בתחום הבטיחות בעבודה.

העובד, שרון טהרני, עבד כאורז מוצרים ליד הקופות באחד מסניפי "חצי חינם". בתביעה שהגיש לבית הדין לעבודה בתל-אביב, באמצעות עו"ד שי שרון אידגה, טען העובד כי הוא פוטר שלא כדין, וכן טען להפרה של חוק הזכות לעבוד בישיבה על-ידי הרשת.

לטענתו, כאמור, עבודתו הייתה כרוכה בעמידה ממושכת, משום שנאסרה עליו הישיבה. בנוסף הוא טען כי במהלך אחת המשמרות הוא התעייף מהעמידה הממושכת, ולכן התיישב בכיסא הקופאית, וכי בתגובה לכך הוא זומן לשיחת שימוע ופוטר מעבודתו.

"חצי חינם" הכחישה את גרסת העובד וטענה כי הסיבה לפיטוריו הייתה נעוצה בביצוע לקוי של עבודתו, כי ניתנה לעובד הזדמנות ראויה לנוח בישיבה בעת ההפסקות, וכי לא ניתן לבצע את עבודתו הרגילה בישיבה, ומשכך אין מדובר בהפרה של הוראות החוק.

הסכם הפשרה סיים את הסכסוך בין "חצי חינם" לעובד, ללא צורך בהכרעה מהותית בשאלות שהיו במחלוקת.