וול סטריט: המדדים קפצו יותר מ-1% ברקע לעליית הנפט

מדד האמפייר סטייט ירד ל-10.7 נק', מעל הצפי ■ העולם מוסיף להתרכז במתקפת הטרור הקשה על פריז ■ מריוט אינטרנשיונל רוכשת את יריבתה סטארווד תמורת 12.2 מיליארד דולר ■ מיילן תבצע רכישה עצמית בהיקף של מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: בלומברג
וול סטריט / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים. המדדים המובילים הוסיפו לערכם עד כ-1.5% בעוד בורסות אירופה, שהגיבו היום לראשונה לפיגועי הטרור בפריז, ננעלו במגמה מעורבת. הנפט  קפץ היום בכ-3%, עניין שהוסיף לסנטימנט החיובי בשווקים.

 

 

בזירת המאקרו פורסם היום (15:30) רק מדד האמפייר סטייט לחודש נובמבר, הבודק את הפעילות הכלכלית באיזור ניו יורק, שירד לרמה של 10.7 נקודות, בעוד בשוק ציפו ירידה חדה יותר לרמה של 6.5 נקודות מ-11.4 נקודות בחודש הקודם. בהמשך השבוע יפורסמו נתונים חשובים כמו מדד המחירים לצרכן, תפוקת הייצור, התחלות הבנייה, וכמובן החלטת הריבית ביום רביעי. 

בורסות אירופה פתחו את השבוע במגמה שלילית לאחר פיגועי הטרור הקשים בפריז בסוף השבוע, אך מהר מאוד חששות המשקיעים התפוגגו והבורסות ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות במרבית הבורסות. באסיה ננעל מוקדם יותר המסחר במגמה מעורבת - שנגחאי עלתה כ-0.7% ויפן (1%-) והונג קונג (1.7%-) ירדו.

ביפן פורסם היום כי הכלכלה התכווצה ב-0.8% ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי להתכווצות קטנה יותר של 0.2%, וזאת בהמשך להתכווצות של 0.7% ברבעון השני. מיתון, נזכיר, הוא מצב של 2 רבעונים רצופים לפחות של קריאת תמ"ג שלילית ויפן רשמית גלשה למיתון. 

העולם מוסיף להתרכז במתקפת הטרור הקשה על פריז בליל שבת, אשר גבתה את חייהם של לפחות 132 בני אדם. על פי רוב הערכות הכלכלנים, הפגיעה בבורסות תהיה שולית, ותימשך לכל היותר מספר ימים בודדים אם בכלל.

"להערכתי אנחנו בפני ימים של מכירות בגלל מתקפת הטרור בפריז", אמר נור אל האמורי מ-ADS Securities. "גם החששות מהעלאת ריבית בארה"ב בדצמבר מוסיפים".

עומר קופילוב, סמנכ"ל אסטרטגיה ב-USGCapital, מסר כי "לאירועים הביטחוניים בפריז יש השפעה נקודתית בלבד על המסחר בבורסות אירופה והעולם, ספק רק אם אנחנו בפתחו של גל טרור שתהיה לו השפעה אדירה על המסחר, אולם לעולם לא נוכל להגיד 'לעולם לא'. המשקיעים בשוק ההון המקומי והגלובלי לא צריכים להיכנס לפאניקה ומצד שני לא לקפוץ בשתי ידיים על הירידות כהזדמנות חד פעמית, היות ואנו לפני חודש מאתגר שבמהלכו הריבית המוניטרית בארה"ב עשויה לעלות בפעם הראשונה מאז 2006".

ביום שישי המדדים בוול סטריט סגרו בירידות וחתמו שבוע שלילי: מדד ה-S&P נפל בכ-1.1% וסיים את השבוע בירידה של 3.6%, הביצועים השבועיים הגרועים ביותר מאז אוגוסט. הדאו ג'ונס ירד בכ-1.2% וחתם את שבוע המסחר בירידה של 3.7%. הנאסד"ק השיל מערכו כ-1.5% ונפל בשבוע החולף בכ-4.3%.

 

בזירת המיזוגים והרכישות, ענקית בתי המלון מריוט אינטרנשיונל , רוכשת את יריבתה Starwood Hotels & Resorts Worldwide  תמורת 12.2 מיליארד דולר במיזוג שייצור את חברת בתי המלון הגדולה בעולם. 

מיילן   הודיעה היום על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף כולל של מיליארד דולר. התכנית תימשך עד אוגוסט 2016.

בזירת הדוחות היום יפרסמו את התוצאות לרבעון השלישי החברות Dillard’s  , חברת Urban Outfitters  וכן Agilent Technologies (סימול A).