עד 120

התחקיר שישודר הערב ב"המערכת" חושף את האמת המרה: עלובי החיים הם אנחנו

"המערכת", יום ב' 21:15, ערוץ 2 רשת

זה השבוע השני ברציפות שבו אני נדרש לתוכנית הזאת. אפשר לאהוב אותה או לא לאהוב, אבל אי-אפשר להתעלם מהקו הברור שמתחיל להסתמן בה. פה לא תמצאו ראשי שב"כ לשעבר מדברים ברוך על המצב הקשה, ולא את ההיא שכולם רוצים לראיין (למרות שאת כל שאמרה כבר הוציאו ממנה בחדשות במצלמה נסתרת), ואפילו לא סיאנס לתהליך השלום עם כותרות דרמטיות על "איך כמעט חולקה ישראל" (התחקיר מעניין, הכותרת אווילית - מישהו חושב באמת שניתן היה לגבות הסכם כזה בבחירות?).

כן תמצאו כאן את מי שלרוב אינם מופיעים בחדשות. יש שיגידו "עלובי החיים" ואפילו לא בהתנשאות.

התחקיר שישודר הערב חושף את האמת המרה: עלובי החיים הם אנחנו. כלומר - כל מי שיגיע לגיל פרישה בלי חסכונות או נכס מניב בשווי של כמה מיליוני שקלים לפחות. אתם או ילדיכם, שיידרשו לתמוך בכם.

יש לכם את הסכום הזה? אתם רשאים להמשיך הלאה. אין? מוטב שתשאלו את עצמכם כבר עכשיו איך אתם חושבים לצלוח את השנים הקשות - כשהיום, במיטב שנותיכם, אתם מצליחים בקושי לחיות בתוך מסגרת החשבון שלכם.

האם בכלל יכול אדם ב-40 שנות קריירה לממן כ-20 שנים של פנסיה? בעוד תוחלת החיים מתארכת, הזיקנה הופכת לפצצת זמן כלכלית.

אני מודה שעוד לא הצלחתי להתחבר לסגנון של "המערכת", אבל בסדר היום האזרחי שלה היא שואלת את השאלות שיש לשאול ונדמה שהפוליטיקאים (שרק בשבוע שעבר עדכנו את שכרם) מפחדים שנתחיל לשאול בקול רם.

מפריזים

משדרי החדשות המיוחדים מפריז, ערוצים 2 ו-10

כן, אני יודע שכבר שלחתם צוותים במיוחד, ואני יודע שיש לא מעט צרפתים לשעבר בישראל (שממילא רואים טלוויזיה בצרפתית) ולהיפך, ישראלים בפריז. ובכל זאת - כשמתעסקים בשאלות כמו "האם היה מחדל מודיעיני", אני מאבד את העלילה.

מעבר לשאלה המסקרנת (ברצינות) כיצד מתוך 80 פצועים "אנוש" עדיין לא מת אף אחד מפצעיו (או שהרפואה בצרפת פשוט מדהימה, או שההגדרות שלהם ל"אנוש" קצת שונות, או שמישהו קצת הגזים בדיווחים הראשוניים) - נדמה לי שמה שאירע בצרפת מעניין קצת יותר את אנשי התקשורת הקוסמופוליטיים שלנו - והרבה פחות את הישראלים.

מבחינת הקהל, אם צרפת ואירופה בעקבותיה לא תצטרף למלחמת חורמה באיסלם הקיצוני, הרי שאת הפיגוע הבא היא כבר תרוויח ביושר.