מטומי רוכשת חברת פרסום דיגיטלי מניו-יורק ב-25 מיליון דולר לפחות

מניית מטומי של אילן שילוח צנחה ב-2015 ב-55% על רקע ירידה חדה ברווחיה ■ המנכ"ל עופר דרוקר: "אופטימטיק מתאימה למנועי הצמיחה שלנו"

עופר דרוקר / צלם: איל יצהר
עופר דרוקר / צלם: איל יצהר

חברת המדיה מטומי רוכשת חברה מארה"ב בעסקה של לפחות 25 מיליון דולר. מטומי, שעוסקת בפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, נסחרת בבורסה של לונדון בשווי של כ-96 מיליון פאונד (כ-145 מיליון דולר).

היום (ב') דיווחה מטומי על רכישת חברת Optimatic. החברה הנרכשת, שממוקמת בניו-יורק, עוסקת בפרסום וידיאו פרוגרמטי, כלומר מספקת פלטפורמה לקנייה ולמכירה של מדיה דיגיטלית בזמן אמת.

התמורה לרכישה מורכבת מתשלום של 25 מיליון דולר במזומן ותשלומים נוספים המבוססים על תוצאות ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה הנרכשת.

מטומי מעדכנת כי ההכנסות של שתי החברות פרופורמה בשנת 2015 יעלו על 315 מיליון דולר. בסוף המחצית הראשונה של השנה היו בקופת מטומי כ-43 מיליון דולר.

במטומי ציינו כי אופטימטק מביאה נכס של פלטפורמת וידיאו ייחודית למטומי, המאפשרת למפרסמי פרימיום לנהל את הפרסום הדיגיטלי באופן פרוגרמטי בצד ההיצע ומאפשרת למפרסמים איכותיים לנהל את פעילות הווידיאו שלהם.

לדברי עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי ואחד ממייסדיה, "מטומי פועלת להוביל את תחום הפרסום מבוסס הביצועים בתחום הפרוגרמטי, בתחום זה ביקוש המפרסמים למובייל ווידיאו צומח במהירות. אופטימטיק מהווה התאמה נהדרת למנועי הצמיחה של מטומי - ווידיאו ומובייל ומשלימה את צמיחת המובייל שלנו".

יו"ר מטומי הוא הפרסומאי אילן שילוח. רכישה קודמת של מטומי הייתה לפני כשנה, כשהחברה שילמה כ-18 מיליון דולר במזומן ובמניות תמורת חברת MobFox, שעוסקת גם היא בשוק הפרסום הפרוגרמטי.

ההכנסות עלו, הרווח נחתך

מטומי הוקמה בשנת 2007 ומעסיקה כיום כ-400 עובדים. החברה עוסקת בפרסום מבוסס ביצועים באמצעות טכנולוגיה שפיתחה ומציעה פתרונות הכוללים הצגת מודעות, פרסום בווידיאו, ברשתות חברתיות, במובייל ועוד.

במחצית הראשונה של 2015 הכנסות מטומי היו 125 מיליון דולר, צמיחה של 16% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014, אך הרווח נחתך ב-88% ל-1.5 מיליון דולר. מניית החברה איבדה מתחילת השנה כ-55% מערכה.

מטומי הונפקה בלונדון ביולי 2014 וגייסה 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר אחרי הכסף, כך שמאז נפלה המניה בכ-58%.

נזכיר כי עוד קודם להנפקה, בחודש מארס 2014, נכשל ניסיון ראשון להנפיק את מטומי, כנראה מאחר שכיוונה גבוה מדי, על רקע סנטימנט שלילי בשווקים באותו זמן למניות האינטרנט.