"רה"מ לא יודע לשחרר את אחיזתו הלופתת בתקשורת"

כך אמר עורך "ליברל", רותם דנון, בכנס אילת לעיתונות ■ טען כי התנהלות לשכת שר התקשורת ורה"מ מבהירה כי מועצת תאגיד השידור הציבורי היא "חותמת גומי"

רותם דנון / צילום: איל יצהר
רותם דנון / צילום: איל יצהר

עורך המגזין "ליברל", רותם דנון, טוען כי התנהלות לשכת שר התקשורת וראש הממשלה מבהירה כי מועצת תאגיד השידור הציבורי היא "חותמת גומי".

בפאנל בכנס אילת לעיתונות שנערך במלון הרודס בעיר סיפר דנון, שנבחר לכהן במועצת תאגיד השידור הציבורי על-ידי ועדת האיתור, כי "ב-6 החודשים האחרונים שהייתי חלק מדירקטוריון תאגיד השידור הציבורי נחשפתי להלך-הרוח בציר של הפוליטיקה והתקשורת בישראל. אנשים של נתניהו אמרו לי שהדירקטוריון הזה לא קורה בגללי. הובהר שאנחנו חותמת גומי".

לדברי דנון, שנבחר לתפקיד למשבצת העיתונאי המחויבת על-פי חוק, הוא נמנע לכל אורך תהליך המינוי, במשך חצי שנה, מלכתוב על ראש הממשלה ועל רשות השידור.

"הביאו אותנו כמועצה מקצועית, ואלא אם כן היה יושב במועצה טרוריסט, לא הייתה סיבה לא למנות אותה כבר בינתיים. הודעתי לפני שבועיים שאני פורש, כי זו פארסה. בדקו עליי כל מה שלא רלוונטי. ראש הממשלה לא יודע לשחרר את אחיזתו הלופתת בתקשורת. הוא מחזיק בידיו את הכוח לעצב את מפת התקשורת בישראל, וכרגע זה אומר תקשורת מבוזרת ומוחלשת".

למרות שתהליך בניית תאגיד השידור הציבורי הישראלי כבר החלה, עדיין לא מונתה המועצה בת תריסר החברים שאמורה לפקח על הגוף ולהתוות את מדיניותו. המועצה בראשותו של גיל עומר נבחרה כבר בחודש אפריל 2015 על-ידי ועדת האיתור בראשותו של השופט עזרא קמא, אולם עד עתה שמות חבריה לא הוגשו לאישור הממשלה. לפני כחודשיים הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לקדם את הליך המינוי, וכי החל תהליך הבדיקה המשפטית של החברים.

ממשרד התקשורת לא הגיבו לדברי דנון.