טאואר מרחיבה כושר ייצור: רוכשת מפעל בטקסס ב-40 מיליון ד'

טאואר רוכשת מתקן ייצור של חברת השבבים מקסים בסן אנטוניו ■ אמיר אלשטיין: "אנחנו מוסיפים יכולת ייצור של כ-340 אלף יחידות בשנה. בטכנולוגיה הספציפית הזו אנחנו למעשה מכפילים יכולת ייצור בארה"ב"

חברת השבבים טאואר ג'אז מרחיבה את יכולות הייצור שלה. החברה הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם עם חברת השבבים מקסים לרכישת מתקן היצור המתקדם שלה שבסן אנטוניו, טקסס.

הרכישה תרחיב את יכולת היצור הגלובלית הקיימת של טאואר ותגדיל את כושר הייצור שלה בכ-28,000 פרוסות בחודש. הגדלת יכולת הייצור צפויה לשרת את הביקוש ההולך וגדל, הקיים והצפוי, של לקוחות החברה, העולה על כושר הייצור של החברה. טאואר-ג'אז ומקסים צופות כי העיסקה תיסגר בינואר 2016, בכפוף לתנאי סגירה שגרתיים.

הנהלת טאואר מעריכה כי לעסקה יש פוטנציאל להוסיף כ-200 מיליון דולר להכנסות בשנה החל מ-2016.

במסגרת העסקה חתמו החברות על הסכם אספקה ארוך טווח לפיו מקסים מחויבת לרכוש מטאואר-ג'אז מוצרים ממתקן הייצור שבסן אנטוניו בהיקפים משמעותיים. תמורת עסקת הרכישה תשלם טאואר 40 מיליון דולר באמצעות מניות של החברה.

500 עובדי מתקן הייצור של מקסים, ישמרו על מקום עבודתם והם מונים עובדי ייצור, מהנדסי תהליך וצוותים תומכי ייצור אשר מרביתם בעלי השכלה אקדמאית מתקדמת.

מתקן הייצור יתמוך בפלטפורמות אנלוגיות מתקדמות בגיאומטריות של עד 130 ננומטר וניתן יהיה לייצר בו גם מוצרים אחרים תוך שימוש בטכנולוגיות האנלוגיות של טאואר-ג'אז.

"אנו מכירים היטב את חברת מקסים לה סיפקנו במשך שנים רבות מוצרים מתקדמים של משפחת SiGE. במהלך השנים פיתחנו הערכה רבה ליכולות הטכנולוגיות, לחזון העיסקי ולתרבות התאגידית של מקסים, ומעל לכל, בנינו מערכת יחסים חזקה של אמון וכבוד הדדיים", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז. "מתקן הייצור בסן אנטוניו יאפשר לנו לחזק עוד יותר את יחסי העבודה עם מקסים, במודל עסקי שבו שני הצדדים זוכים, ויקנה לטאואר-ג'אז יכולת ייצור מוגברת בתמיכת הצוותים הטכניים והתפעוליים המנוסים והאיכותיים שלה".

"אנו שמחים על רכישת המפעל שיספק לנו פתרון מהיר לביקוש הגדל והולך משמעותית של לקוחותינו, וכן יקנה לנו יכולות ייצור נוספות באיכות גבוהה תוך מתן גמישות גלובלית עם הגידול ביכולת הייצור", אמר ד"ר יצחק אדרעי, נשיא טאואר-ג'אז. "הסכם האספקה רב השנים עם מקסים, ויכולת הייצור החדשה הזמינה לנו יאפשרו לנו המשך הצמיחה עם יכולות ייצור מוגברות ויחזקו את מעמדנו כחברה המובילה בעולם לייצור שבבים בטכנולוגיית האנלוג הייחודית".

אלשטיין: השפעה חיובית מיידית

אמיר אלשטיין, יו"ר טאואר, מציין בשיחה עם "גלובס" כי "אנחנו בפעילות צמיחה מאוד מהותית, עם חוזים מצויינים והרבה מעל הממוצע בתעשייה ומה שאנחנו עושים היום זה הוספת יכולת ייצור וחיזוק לקוח אסטרטגי. המטרה היא ליצור יכולת לעמוד בביקושים החזקים שיש לנו בעתיד הקרוב והרחוק יותר".

"יש לנו יכולת לייצור של כ-2 מיליון יחידות של פרוסות 8 אינטש בשנה וכאן אנחנו מוסיפים יכולת של כ-340 אלף יחידות בשנה. זה תוספת של כ-15% אבל בטכנולוגיות הספציפיות האלה אנחנו מכפילים יכולת ייצור בארה"ב, עם רווחיות טובה מאוד יחסית לתעשייה. ההישג של ראסל והצוות שלו זה להביא עסקה כזו בצורה מאוד אפקטיבית שיכולה להצמיח את היכולות שלנו החל ממחר בבוקר".

- אז מה צפויה להיות ההשפעה על ההכנסות והרווח?

"אנחנו לא צריכים לתת תחזית עכשיו. הודענו שאנחנו מתכננים לעבור את רף ההכנסות של מיליארד הדולר עם מרווחים של כ-40%. אנחנו משפרים מיידית את השורה העליונה, התחתונה ומה שביניהם החל מה-1 בינואר. אנחנו גם משלמים במניות אבל לא עושים דילול כי יש כאן ערך מוסף מיידי. זו השקעה שאנחנו יודעים להצמיד לה פירות מיידיים. ברמת המאזן יש כאן רק הזדמנות ואין בכלל סיכון כי לא לקחנו הלוואות".