הצצה נדירה לתיק הנוסטרו של הפועלים: אילו מניות מחזיק הבנק?

תיק הנוסטרו, שהוא למעשה החשבון בו מנהל הבנק את יתרת המזומנים, כולל 14 החזקות במניות ישראליות ומניות של חברות בינלאומיות וכן 31 תעודות סל העוקבות אחר נכסים שונים ברחבי העולם

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אתר סטוקר (Stocker.co.il), העוקב ומנתח את החזקות גופי ההשקעה המוסדיים בישראל, מפרסם היום תוצאות בדיקה שערך בה נמצא כי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2015, היקף ההחזקות של בנק הפועלים במניות ותעודות סל הנסחרות בחו"ל בחשבון הנוסטרו של הבנק הסתכם ב-227 מיליון דולר.

תיק הנוסטרו, שהוא למעשה החשבון בו מנהל הבנק את יתרת המזומנים שלו שדווח לרשות האמריקאית, כולל 14 החזקות במניות ישראליות ומניות של חברות בינלאומיות וכן 31 תעודות סל העוקבות אחר נכסים שונים ברחבי העולם.

כ-58% מהיקף הנכסים המדווח (132 מיליון דולר) מושקעים בתעודות סל, כשהיתרה - 95 מיליון דולר -
מושקעים באופן ישיר במניות.

תעודת סל המובילות בתיק הנוסטרו של בנק הפועלים
 תעודת סל המובילות בתיק הנוסטרו של בנק הפועלים

החלק המנייתי של תיק הנוסטרו כולל שלוש החזקות משמעותיות, במניית צ'ק פוינט (43 מיליון דולר), בגזית גלוב (17 מיליון דולר) וביצרנית האמריקאית של מוצרי חשמל בייתים, ווילרפול (סימול: WHR) עם החזקות של 15 מיליון דולר. החזקות אלו בלבד מסתכמות ב-75 מיליון דולר - כ-79% מהיקף המניות בהן מחזיק הבנק על פי הדיווח.

גוגל, צ'ק פוינט, ויזה וטאואר

בין המניות הנוספות המוחזקות על ידי בנק הפועלים ניתן למנות את טאואר , ענקית האינטרנט גוגל, חברת התוכנה לתחום הפארמה מקסון (MCK), חברת האשראי ויזה ותאגיד המדיה פוקס המאה 21 (FOX).

החזקות באלפי דולרים
 החזקות באלפי דולרים

כאמור, החלק הארי של התיק מושקע בתעודות סל, כשהבולטת ביניהן ובהיקף השקעה של כ-10 מיליון דולר היא תעודת סל העוקבת אחר חברות המחלקות דיבידנד. ייחודה של התעודה הוא נכס הבסיס, מדד הנקרא S&P High Yield Dividend Aristocrats Index וכולל חברות המחלקות דיבידנדים, שהעלו את הדיבידנד ב-20 השנה האחרונות, מידי שנה (סימול: SDY).

תעודת סל נוספת בה מושקע תיק הנוסטרו של בנק הפועלים בהיקף דומה היא זו העוקבת אחר הכלכלה הגרמנית (סימול: EWG). לאחריה ישנה החזקה בהיקף של 9.6 מיליון דולר בתעודת סל העוקבת אחר יזמיות הנדל"ן למגורים בארה"ב (Homebuilders).

מניתוח השינויים הבולטים בתיק הנוסטרו של הבנק ביחס לרבעון השני של השנה, ניתן לציין שנעשו שתי השקעות בהיקף של יותר מ-8 מיליון דולר כל אחת. הראשונה, בתעודת סל של העוקבת אחר מדד המניות הקטנות בארה"ב והשנייה, בתעודת סל העוקבת אחר הסקטור הפיננסי במדד דאו ג'ונס. מנגד, הפועלים חיסל השקעתו בתעודת סל העוקבת את סקטור הצריכה האמריקאי ותעודת סל העוקבת אחר הכלכלה היפנית.

שינוי משמעותי נוסף, הוא עלייה פי 50 בהיקף ההשקעה ביחס לרבעון קודם, בתעודת סל המשקיעה באגרות חוב של השווקים המתפתחים. נכון לסוף ספטמבר, היקף ההשקעה בתעודה עומד על כ-6.2 מיליון דולר, המהווים כמעט 3% מהיקף ההחזקות הכולל בני"ע הנסחרים בחו"ל בתיק הנוסטרו עליו דיווח הבנק.