גאדג'טים: וואווי Mate S - סמארטפון טוב ומעוצב במחיר סביר

וואווי מציעה עסקה לא רעה בכלל - מחיר המכשיר סביר מאוד ביחס לתמורה והביצועים טובים מאוד

בחודשים האחרונים הצליחה חברת וואווי (Huawei) הסינית ליצור מודעות גבוהה למותג שלה בארץ. בתחילת החודש השיק היבואן אלפא טלקום את הסמארטפון Mate S, מכשיר שבא להתחרות ב-Note 5 של סמסונג וה-V10 של LG, אבל במחיר נמוך יותר.

מסך: המכשיר מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ'. אמנם לא מדובר במסך ברזולוציית 2K האיכותית, אלא רק ב-Full HD, אבל התצוגה נראית נהדר, הצבעים עשירים והשחור עמוק - תענוג לעיניים. צפיפות הפיקסלים היא 401ppi. המסך מצופה זכוכית מסוג גורילה גלאס 4 של קורנינג.

ממשק: כמו רוב היצרניות הסיניות, וואווי מציעה ממשק ללא מגירת אפליקציות, בדיוק כמו באייפון ובשונה ממכשירי אנדרואיד של סמסונג ו-LG. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1.1). וואווי הוסיפה מספר תכונות מעניינות למכשיר שלה, למשל, יכולת זיהוי אם רשת ה-WiFi בעוצמה חלשה באותו מקום והעברה של הסמארטפון לרשת הסלולרית (וכמובן להפך). יש אפשרות להציג שתי אפליקציות במקביל, באמצעות חלוקת המסך לשניים.

הבעיה שהיכולת הזו עובדת עם מספר מוגבל מאוד של אפליקציות פנימיות ולא אפליקציות צד שלישי. לפתיחה מהירה של אפליקציות מסוימות, ניתן לצייר על המסך (גם שהוא כבוי) אות עם פרק האצבע. ציור האות C תפתח את המצלמה ו-e את הדפדפן. נחמד, אבל לא באמת פרקטי. ניתן גם לענות לשיחות באמצעות הצמדת המייט אס לאוזן, מבלי ללחוץ על אף כפתור. התכונות האחרונות הן לא מקוריות של וואווי, אבל שילוב של כולן ביחד מעשיר את המכשיר.

חומרה: מבחינת ביצועים, המייט אס פועל במהירות וללא עיכובים. מעבד Kirin 935 מבית וואווי הוא בעל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 2.2 ו-1.5 ג'יגה הרץ וזיכרון העבודה הוא 3 גי'גה, נפח האחסון הפנימי עומד על 32 ג'יגה ויש גם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה).

טביעת אצבע: מנגנון טביעת האצבע נמצא כמעט בכל מכשיר דגל מהדור האחרון. בניגוד לאפל או לסמסונג, אבל בדומה ל-LG, וואווי שילבה את מנגנון טביעת האצבע שלה בגב המכשיר ולא בחלק הקדמי. מדובר במיקום פחות נוח, כי כאשר רוצים להעיר את הסמארטפון בזמן שהוא מונח על השולחן, צריך להרים אותו. מצד שני, המנגנון הזה נמצא במיקום הטבעי לאצבע, כשמחזיקים את המכשיר ביד. המנגנון של וואווי עובד בצורה חלקה והיו מעט מאוד מקרים בהם הוא זייף. בנוסף, ניתן להחליק את האצבע על המנגנון להצגת מסך ההתראות או לענות באמצעותו לשיחה. רעיונות חביבים, אבל קשה להתרגל לשימוש בהם.

מצלמה: וואווי ארזה במכשיר מצלמה נאה עם חיישן 13 מגה פיקסל, מייצב תמונה אופטי ופלאש כפול עם תאורה חמה וקרה. הצילום במקומות סגורים או בלילה סביר ולפעמים התוצאות מגורענות מאוד. הצילומים באור יום יוצאים מוצלח מאוד. מצלמת הסלפי בעלת חיישן 8 מגה פיקסל, הצליחה להוציא גם תמונות טובות, אבל לא מספיק חדות.

עיצוב: וואווי יצרה סמארטפון בעצוב יפיפה. מדובר במכשיר במארז מתכת וציפוי זכוכית למסך, אשר מעט מעט גולש לצדדי, המעניק תחושה יוקרתית. העובי עומד על 7.2 מ"מ, כאשר הצדדים מעט דקים יותר. המשקל סביר - 156 גרם, אבל הוא מרגיש טיפה כבד, במיוחד במרכז שלו.

סוללה: הסוללה מספקת ביצועים סבירים, היא מחזיקה עד שעות הלילה, כך שהמכשיר ברוב המקרים לא ידרוש הטענה באמצע היום (קיבולת של 2700 מיליאמפר).

בשורה התחתונה: וואווי מציעה עסקה לא רעה בכלל. מחיר המכשיר סביר מאוד ביחס לתמורה והביצועים טובים מאוד.

מחיר: 2,700 שקל. המארז המעוצב כולל גם כיסוי ארנק מקורי של וואווי.

ציון: 9.