בזק: ההכנסות עלו ל-2.6 מיליארד שקל; ירידה של 5% ברווח

עלייה של 16.6% בהכנסות ■ הרווח הנקי ירד ל-407 מיליון שקל

חברת בזק  מדווחת היום (ה') על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2015, רשמה עלייה של 16.6% בהכנסות ל-2.6 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-5% ל-407 מיליון שקל. 

בבזק מסבירים כי העלייה בהכנסות נבעה מאיחוד של הכנסות חברת yes ברבעון השלישי 2015 בסך כ- 446 מיליון שקל, בנוסף לעלייה בהכנסות בזק קווי ובזק בינלאומי. מנגד, ירידה בהכנסות חברת פלאפון קיזזה. 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-652 מיליון שקל, בהשוואה לכ-671 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-2.8%. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-1.11 מיליארד שקל (שיעור EBITDA של 42.6%) בהשוואה לכ-998 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 44.7%) ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ- 11.1%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.05 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-950 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של 10.5%.

לדברי המנכ"לית הנדלר, "התחרות בתחום האינטרנט גברה, כש-177 אלף לקוחות הצטרפו עד סוף הרבעון לשוק הסיטונאי. ההשקעה בטכנולוגיות, המיקוד בתהליכי התייעלות, והכניסה לתחומי פעילות חדשים, מאפשרים לנו להתמודד עם התחרות הגוברת".

ההכנסות מהפעילות הקווית של בזק עלו כ-2% לכ-1.10 מיליארד שקל, ההכנסות משירותי אינטרנט עלו כ-9% לכ-385 מיליון שקל, וההכנסות משירותי טלפוניה ירדו כ-5.5% ל-395 מיליון שקל.

הרווח הנקי מהפעילות הקווית ירד הכ-3% ל-256 מיליון שקל. מספר קווי האינטרנט הסתכם בסוף הרבעון השלישי של שנת 2015 בכ-1.45 מיליון, גידול של כ-30 אלף קווים ביחס לרבעון הקודם. מספר קווי טלפון בסוף ספטמבר 2015 עמד על 2.193 מיליון, בהשוואה לכ-2.204 מיליון ברבעון השני 2015, וכ-2.205 מיליון ברבעון השלישי אשתקד. 

היו"ר אלוביץ' אמר, כי "במהלך הרבעון השלישי המשיכה הקבוצה בתנופת ההשקעות אשר אפיינה את השנה כולה, תוך ביצוע השקעות נרחבות בפריסת רשת דור רביעי בפלאפון, המשך פריסת רשת הסיבים בקווי, והשקת טכנולוגיות חדשות וממירים חכמים ב-yes. רמת ההשקעות הגבוהה של בזק משקפת את נחישותה להמשיך ולשמר את מעמדה של הקבוצה כמובילת שוק ואת האסטרטגיה שלה לספק ללקוחותיה שירותי תקשורת איכותיים המבוססים על תשתיות מתקדמות".

רבעון סוער

בזק, בניהולה של סטלה הנדלר ובשליטת שאול אלוביץ', מסכמת רבעון סוער מבחינתה, שכולל מאבקים מול משרד התקשורת בנוגע ליישום הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי). הטענות נגד בזק נוגעות לפגיעה בתחרות בכך שלא איפשרה בתחילה מעבר תקין של לקוחות לספקיות האינטרנט במסגרת הרפורמה (שמאפשרת חבילה ספק ותשתית אינטרנט דרך הספקיות), ובהמשך הועלו נגדה טענות מהספקיות עצמן וכן מהרגולטור על תקיעת מקלות בגלגלי הרפורמה. 

בזק אף הגישה בג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת להחיל את הטלפוניה שלה ברפורמה, בקשה שנדחתה ע"י בית המשפט - אבל זה היה הפסד שכולו ניצחון עבור בזק. ביהמ"ש קבע כי בזק צריכה ויכולה להקצות את התשתיות שלה למתחרותיה בניגוד לטענותיה, אבל בזק לא הפסידה כאן: היא עיכבה את החלת הטלפוניה ברפורמה והצליחה לגרום למתחרותיה למכור חבילה חסרה ללא הטלפוניה שלה; היא הרוויחה זמן יקר כי בינתיים היא שכללה ושפרה את התגובה שלה למאמצי מתחרותיה והצליחה לנגוס בהצלחתן דרך הבאנדל ההפוך שמגייס עשרות אלפי לקוחות לבזק באמצעות ספקיות אינטרנט וירטואליות שעובדות בעבורה כמגייסות לקוחות; והדבר אולי החמור והמשמעותי מכל - בזק הוכיחה לכולם שבלי הסכמתה אין רפורמות.

כל זאת לא הפריע לבזק להעלות לפני מספר ימים את תחזית הרווח השנתי ל-2015 לרמה של 1.7 מיליארד שקל, לעומת 1.5 מיליארד שקל בתחזית הקודמת. וזאת למרות שרשות ני"ע לא מאפשרת לחברה הכרה ברווח הון ענק בהיקף של 831 מיליון שקל בגין רכישת מניות yes.