התושבים לא משלמים אגרה? ה-BBC מקצצת בתכני הספורט

המעבר של לקוחות רבים בבריטניה לקליטת שידורים באמצעות האינטרנט פוגעת ברשת הציבורית, שתקצץ 35 מיליון ליש"ט בשנה מתקציב מחלקת הספורט שלה, וצפויה לאבד זכויות רבות

 BBC / צלם: רויטרס
BBC / צלם: רויטרס

ה-BBC, רשות השידור הציבורית של בריטניה, צפויה לאבד חלק ניכר מהזכויות הספורטיביות שלה, כאשר תקצץ בתקציב של מחלקת הספורט בהיקף של 35 מיליון ליש"ט בשנה, עקב ירידה בהכנסותיה. כך מדווחים כלי התקשורת בממלכה.

הירידה בהכנסות ה-BBC התעצמה בשנים האחרונות, עם בחירתם של צופים רבים בבריטניה להתנתק מספקיות הטלוויזיה המסורתיות, ולקלוט את השידורים שלהם באמצעות האינטרנט. הדבר הזה הוביל אותם לקבלת פטור מתשלום האגרה השנתי באי הבריטי - 145 ליש"ט, שמממן את פעילות ה-BBC.

יש לציין כי הקיצוצים במחלקת הספורט הם חלק ממהלך נרחב יותר, שכולל חיתוך בסך 150 מיליון ליש"ט בשנה בתקציב של הרשת הציבורית.

בין אירועי הספורט שמוזכרים כעת כמועמדים להיחתך: סבב מירוצי הפורמולה 1, סנוקר ודארטס (הטלת חיצים).

מדובר במכה לא פשוטה עבור ה-BBC, שכבר איבדה לאחרונה את אחד ממשדרי הדגל הספורטיביים שלה: המשחקים האולימפיים, שהחל מ-2022 ישודרו על-ידי יורוספורט ברחבי אירופה, לאחר שקבוצת דיסקברי, בעלת הערוץ - חתמה על עסקה לרכישת הזכויות בהשקעה של 920 מיליון ליש"ט.

החדשות היותר טובות עבור ה-BBC הן שטורניר הטניס ווימבלדון יישאר בינתיים בפורטפוליו הזכויות של הרשת, לאחר שההסכם בין הצדדים הוארך לאחרונה עד ל-2020, במסגרת השת"פ הארוך ביותר בהיסטוריה של הספורט העולמי בין גוף שידור לתחרות ספורטיבית (מאז 1927).

בנוסף, גם הזיכיון לתוכנית התקצירים המיתולוגית של משחקי הפרמיירליג, Match of The Day, יישאר בידי BBC לפחות עד לסוף עונת 2018/19, לאחר ש-BBC רכשה את הזכויות עבור התוכנית השבועית מליגת הכדורגל האנגלית, בתמורה ל-204 מיליון ליש"ט לשלוש שנים.