כך משרד התקשורת ממשיך לתעדף את בזק

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר החליט לעכב החלטה המחייבת את חברת בזק לאפשר חיבור אתרים סלולריים של סלקום בסיב אפל שתרכוש ממנה

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

משרד התקשורת ממשיך להקשות על המתחרים ומתעדף את בזק. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, החליט לעכב החלטה של ראש אגף הפיקוח מימון שמילה, המחייבת את חברת בזק לאפשר חיבור אתרים סלולריים של סלקום בסיב אפל שתרכוש ממנה, וזאת למרות ששמילה הודיע לבזק ולסלקום כי ההחלטה של בזק לסרב לחיבור מנוגדת למדיניות המשרד. למרות זאת, מעוכבת כבר מזה מספר שבועות הוראה רשמית של שמילה בנושא.

כפי שנחשף ב"גלובס", סלקום  התלוננה נגד בזק  על כך שבמסגרת השלב השני של הרפורמה בשוק הקווי, המאפשרת למתחרותיה של בזק לרכוש ממנה שירותי תשתית, דוגמת סיבים אופטיים, שימוש בגובים וכו', מסרבת בזק לספק את השירות בניגוד גמור לכתוב בתיק השירות.

כאן המקום לציין שמאז שנכנס השלב השני של הרפורמה לתוקף לפני מספר חודשים, בזק לא אפשרה חיבור ולו של קו אחד עבור מתחרותיה. כל הקווים והשירותים שביקשו פרטנר וסלקום נדחו על ידי בזק וכאמור כפי שניתן לראות, בגיבוי מלא של משרד התקשורת לא בוצע אף חיבור. במלים אחרות, משרד התקשורת דואג לסכל במו ידיו את הרפורמה שאותה הביא לשוק, מתוך חשש שהדבר יזיק לבזק.

התירוץ של בזק, שכאמור נדחה על ידי אגף הפיקוח, הוא שהחיבור באמצעות סיב פסיבי או סיב אפל של אתרים סלולריים, אינו חלק מהרפורמה בשוק הקווי. לשיטתה של בזק חיבור אתרים סלולריים לא נועד להקל על פעילות מתחרותיה בשוק הסלולרי, והרפורמה נועדה לעזור להם בתחרות בשוק הקווי. משכך, חיבור אתרים סלולריים אינו חלק מהרפורמה ואם סלקום רוצה לחבר אתרים שלה בסיבים אופטיים שיואילו ויקנו שירות במחיר מלא מבזק או שיניחו תשתית חפירות בעצמם.

שמילה הודיע לבזק שהפרשנות שלה אינה מקובלת עליו והתכוון להוציא מכתב בעניין, אלא שכאמור מנכ"ל המשרד שלמה פילבר החליט לעכב את המכתב עד לעריכת דיון בנושא. לשיטתו של פילבר תיק השירות אינו קדוש ועל רקע כוונתו לערוך שינויים רוחביים במדיניות המשרד, לא בשלה העת לחייב את בזק לעמוד בדרישות שקבעו קודמיו.

הטענות הללו של בזק נדחו כבר בדיונים על הכנת תיק השירות, שבו נאסר בכל מקרה על בזק להפלות בין השירותים והספקים. אלא שבזק מוצאת לעצמה בית חם במשרד התקשורת והיחס כלפיה אינו מבשר טובות לא לשוק התקשורת ולא לצרכנים.
ממשרד התקשורת לא הסכימו להתייחס לנושא כיוון שהוא עדיין נמצא בבחינה.