פעם הם היו "ילדים רגילים" - היום הם מפלצות שחייבים לחסל

מהו פרופיל הצעיר האירופאי שנשאב לג'יאהד ■ הפסיכאטר ד״ר אילן רבינוביץ על הזווית הפסיכולוגית של האימה והזוועה

אבו אל חמיד עבאוד / צילום: רויטרס
אבו אל חמיד עבאוד / צילום: רויטרס

אירופה עומדת בפני חשבון נפש נוקב. משהו חייב להשתנות לאור פילוח פרופיל שופכי דם ההמונים על אדמת היבשת הנאורה. הפצצה תקתקה מזמן, מבלי שאיש נתן דעתו לכך. קרקע פורייה ומדושנת לגידול רוצחי אדם. נצרת רימון הורג הרבבות שוחררה חודשים ארוכים לפני ה-13, הארור, בחודש נובמבר. תאריך שישאר לדראון עולם, מוכתם בדם חללים. מישהו נרדם בשמירה.

זה היה פיגוע שכשאתה בודק את פרופיל מחבליו בראייה לאחור, ברור שהוא היה ידוע מראש. היה כאן תהליך ייצור והפיכתו של אדם למכונת רצח קטלנית, ללא שום מעצורים. אדם הרואה ברצח ייעודו ומשימת חייו, בלי סופר אגו מעניש, שהוכחד כליל.

חיי אדם כקליפת השום, מכונת הרג משומנת (עיין ערך "נאציזם"). מרצחי הג׳יאהד האיסלמי כבר מזמן אינם נחלתו הבלעדית של המזרח התיכון, שפשוט "קטן עליהם". אירופה , ארצות הברית, המערב - אלה היעדים המבוקשים בעבור שליחי השטן. ייצר לב האדם אינו בהכרח רע מנעוריו, הרוע נרכש ומפתח לממדים שטניים.

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
 מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

8 הטרוריסטים המפגעים בשרשרת הפיגועים הרצחנית בפריז נחלקים לשתי קבוצות: מפגעים מבית וייבוא "משובח" מהמזה"ת.

1. מחבלים שגדלו על אדמת אירופה: צרפת ובלגיה הן שתי חממות גידול למרצחים. עומר איסמעיל מוסטפאי בן ה-30, היה צרפתי מפרבר דרומי של העיר פריז, עבריין "קטן" שאף ריצה עונש מאסר. כמו רבבות צעירים מוסלמים המתגוררים בצרפת הוא צבר טינה, אגרסיה ועוינות כלפי היבשת המערבית-נוצרית, שאינה מחבקת אותו ואינה נותנת לו הזדמנות שווה.

תחושת המרירות העזה, הנצברת של מיעוט מתוסכל, הסגור בגיטאות עניות המהוות חממה לעבריינות תחילה - נעשית, בשלב מתקדם יותר, רצון לנקמה ושנאה יוקדת כלפי המערב הנוצרי. מתפתחת תחושת שליחות ברצון לניצחון איסלאמי דורסני במלחמת קודש ,ללא שום עכבות. רצון להרוג לשם הרג. הכל כשר במלחמת קודש במצוות האיסלאם .

איסמעיל מוסטפאי חבר לדאע"ש בסוריה. איש לא נתן דעתו שטס לשם כדי לעבור אימוני רצח עם פעילי הארגון. כשהיה מוכן וכשיר כמכונת מוות, חזר בקלות לצרפת ב-2014, חדור ייעוד :להיות שאהיד. להרוג ולטבוח. כמה שיותר, הרי זה משובח.

עבד אל-סלאם הוא המחבל היחיד שלא נהרג במתקפה שאירעה בליל שישי בבירה הצרפתית. אחיו, ברהים עבד אל-סלאם בן ה-31, הוא המחבל שירה לעבר בתי הקפה בעיר ופוצץ את עצמו. אח נוסף נעצר על ידי המשטרה הצרפתית, אך שוחרר. הוא טען השבוע במסיבת עיתונאים כי אחיו היו "ילדים נורמלים ורגילים". הוא צודק .הם לא "משוגעים" ואינם עונים על שום קריטריון בתנ״ך הפסיכאטרי DSM 5 ההופך אותם ללא ברי שיפוט או ענישה. הם ילדים "רגילים" שהפכו למפלצות כי גדלו בחממה שאיפשרה זאת.

 

אירופה התירה, במשך השנים האחרונות, קליטה של מאות אלפי מוסלמים בלי להבין שהיא יוצרת קיני הרג, בונה בית למחבלים שיצאו מתוכה וישפכו דם המארחים "הנדיבים" בלי להניד עפעף, בלי למצמץ.

באירופה קמו קינים של שנאה יוקדת, שטופחה בלי שאיש נתן דעתו לכך. המחבל שעל שמו נרשם חדר המלון, אל-סלאם, נעצר אחרי הפיגועים על ידי הרשויות בצרפת יחד עם עוד שני בני אדם ליד הגבול עם בלגיה, אך השלושה שוחררו משום ששמותיהם לא הופיעו באף רשימת מבוקשים.

רובע מולנביק בבריסל, מקום משכן מוסדות האיחוד האירופי, הפך גם הוא לחממה לטרור האירופי. רובע זה הוא מקום מוצאם של שניים מהמחבלים בפריז. תחת אפו של האיחוד האירופאי המנומנם נוצרו מכונות הרג, שנועדו לטבוח באזרחי אירופה. עוני ודלות יוצרים קנאה ושטנה. קל להוסיף לתערובת יסודות דתיים משיחיים וכך, בשירות אללה, נוצר אדם-שטן. כל שנותר זה לאמן אותו על מנת שתצלח משימתו: להרוג כמה שיותר.

אחד המחבלים התגורר במרכז בריסל והשני במולנביק. כולם מתעוררים עכשיו מחלום הבלהות באומרם שבלגיה צריכה לעשות יותר בשביל לדכא את הקיצוניות. הכל בדיעבד. גשר קטן-גדול מחבר בין מרכז בריסל למולנביק. חצית אותו ואתה ב"סוריה הבלגית", ברחובות צפופים בהן מהלכות נשים בלבוש איסלאמי מכף רגל עד ראש. חנויות עם כתובות בערבית. דלות, עוני וקנאה במערביים העשירים המתגוררים במרחק יריקה. לגור באירופה - ולהרגיש בעזה.

שר הפנים הבלגי ,יאן ימבון, הבטיח "לטפל באופן אישי" במולנביק. בכירים ביטחוניים ציינו כי האסלאמיסטים שהרגו את הקונים במרכול הכשר "היפר-כשר" בינואר בפריז לאחר המתקפה על משרדי המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" רכשו את הנשק בשכונה הבלגית. כנראה כך עשה גם המחבל שהוכרע באוגוסט ברכבת המהירה שעשתה את דרכה מבריסל לפריז, לפני שהצליח לפגוע במישהו.

מזימה להתקיף מטה משטרה בלגי בינואר סוכלה באמצעות פשיטות ומעצרם של שני אנשים מן העיירה ורוויה המזרחית. הם, גם, היו קשרים למולנביק. וכך גם הצרפתי שהואשם בירי הקטלני בארבעה בני אדם במוזיאון היהודי בבריסל, גם הוא בילה זמן מה במולנביק. גם הטרוריסט יליד מרוקו, שעמד מאחורי מתקפת המטענים במדריד ב-2004 שבה נהרגו 191 בני אדם, בא ממולנביק.

מומחי ביטחון לאומי מתריעים כבר זמן רב כי בלגיה, על אוכלוסייתה המוסלמית, המבנה החברתי המשוסע שלה כתוצאה מהפילוג בין דוברי הצרפתית והפלמית וההיסטוריה כשוק לסחר בכלי נשק, היא קרקע פורייה לקיצונית אלימה. מתוך 11 מיליון בני האדם שבאוכלוסיית בלגיה, 500 אלף תושבים הם מוסלמים.

אם מחשבים זאת על פי מספר התושבים, בלגיה "תרמה" את מספר הלוחמים הזרים הגבוה ביותר למלחמה בסוריה מקרב המדינות האירופיות - יותר מ-300 בסך הכול, על פי הערכות רשמיות מן השנה שעברה.

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
 מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

2. מרצחים מיובאים מהמזה"ת. רשימה זו כוללת טרוריסטים שהסתננו לאירופה כפליטים דרך האי היווני לארוס, בדרך פתלתלה הכוללת את אתונה והמדינות שבדרך בואכה פריז. מדובר במרצחים ביבוא אישי, שהגיעו כדי להרוג במצוות מלחמת הקודש של ג׳יהאד המדינה האיסלאמית-דאע״ש. איש לא מנע מהם לבוא, איש לא נתן דעתו שבפתיחת גבולות מתוך מצווה אנושית לקליטת פליטים נפתחת דלת לכניסת מחבלים מאומנים יוצאי סוריה, מאומני דאע"ש.

וכך, כאילו לא הספיק הטרור מבית, אירופה התירה יבוא טרור. קשה להאמין איך ניתנו היתרי כניסה לאנשי מדינת האיסלאם המעלים לרשתות החברתיות סרטוני רצח ברברי ואכזרי, ברמות שלא זכורות מימי הנאציזם. ארגון שמטרתו אינה "רק" להרוג, אלא להרוג בכאב ובזוועה. לשרוף אנשים חיים (הרייך השלישי היה מורה מצוין), להטביע נושמים , לערוף ראשים (המהפכה הצרפתית בימי הבסטליה, במאה ה-21).

המטרה: לגרום לאנשים להתחנן על חייהם ואז, בחיוך וחדווה, לטבוח בהם תוך תיעוד. זה בדיוק החומר הלא אנושי שאירופה הייתה חסרה... והיא יכולה להאשים רק את עצמה על שקיבלה עוד ועוד "חיות" פסיכופתיות, ללא צלם אנוש, רוע צרוף בלתי נתפס, אנשים שהשתמשו בסם הממריץ "קפטגון" כדי להרוג יותר, בבחינת כל המרבה הרי זה משובח.

משהו חייב להשתנות במהירות באירופה האבלה, אחרת גל הטרור הבא אינו שאלה של אם אלא של מתי. תהליך הפיכתם של בני אדם לרוצחים שטניים יצא לדרך, ללא דרך חזרה, בטח שלא לאינדבדואלים שעברו אותו. ייבים לעצור המרצחים המתהווים, בבחינת "הקם להורגך, השכם להורגו". אין דרך אחרת.