אישום: אחד מחסידי הרב פינטו איים לרצוח את אילנה דיין

לפי כתב אישום שהוגש נגד אחד מחסידי הרב המורשע, הוא הודיע לשומר בכניסה ליישוב כי הגיע לרצוח את העיתונאית עקב פרסום סדרת הכתבות על הרב המורשע ב"עובדה" וחיכה מחוץ לביתה ■ האבטחה סביב דיין תוגברה לאחרונה

אילנה דיין/ צילום: דור מלכה
אילנה דיין/ צילום: דור מלכה

העיתונאית אילנה דיין, שמנחה ועורכת את תכנית התחקירים "עובדה", נתונה לאיומים ברצח על ידי גבר המציג את עצמו כחסידו של הרב יאשיהו פינטו, על פי כתב האישום נגדו - כך נודע לוואלה! NEWS. לפי כתב האישום שהוגש ביום רביעי האחרון בבית משפט השלום בירושלים, דורון רוזנצווייג בן ה-50 הגיע לפני כשבוע וחצי ליישוב שורש הסמוך לירושלים שבו דיין מתגוררת עם משפחתה, ודרש להיכנס למקום במכוניתו. "אילנה דיין מפרסמת כתבה על הרב פינטו, ואנחנו באנו לרצוח", אמר רוזנצוויג לשומר בעמדת הביטחון, בהתייחסו לסדרת התחקירים שפרסמה דיין על אודות הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט.

אף שלא הורשה להיכנס, על פי כתב האישום הוא המשיך לנסוע, הגיע לביתה של דיין, ניגש לשער הכניסה וצלצל באינטרקום משך זמן רב ואף המתין במקום. דיין עצמה לא יצאה מהבית ולא פגשה אותו, ולכן סבר שהיא לא נמצאת והחליט לשוב למכוניתו ולצאת מהיישוב. עם מעצרו מיד לאחר מכן, החליטה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בגין איומים על העיתונאית.

מאז פרסום הכתבות על אודות חצרו של פינטו לפני יותר משנה, תוגברה האבטחה סביב ביתה של דיין וקצין הביטחון של היישוב דרש להתייחס בתשומת לב יתרה למקום מגוריה. בעת שרוזנצוייג הגיעה לכאורה למקום, לא היה שומר בסביבת המבנה. תגבור האבטחה הגיע לאחר שתושבי היישוב סיפרו לקצין בתקופה האחרונה כי לא מעט אנשים "מפוקפקים ובעלי חזות דתית" פוקדים את המקום חדשות לבקרים בעקבות התחקיר. גורמים במשטרה ציינו כי מדובר בחציית קו אדום באשר לביטחון האישי של עיתונאים בישראל.