ריאל מדריד 0 - ברצלונה 4: השפלה שתיזכר לדורות

השיא השלילי בקריירת האימון של רפא בניטז, ההפסד הביתי הכי גבוה של ריאל בחצי היובל האחרון, רצף הכיבושים של "הבלאנקוס" שנשבר, והמגרש בו אנדרס אינייסטה נהנה לשבור בצורת ■ הסטטיסטיקה המעניינת מאחורי הקלאסיקו

לואיס סוארז שחקן ברצלונה כובש בקלאסיקו מול ריאל מדריד / צלם: רויטרס
לואיס סוארז שחקן ברצלונה כובש בקלאסיקו מול ריאל מדריד / צלם: רויטרס

עד כמה היסטורית הייתה ההופעה של ברצלונה אתמול (שבת) בקלאסיקו, שהסתיימה עם תבוסה מהדהדת 0-4 שהנחילו הקטאלונים ליריבה המרה ריאל מדריד באצטדיונה הביתי? הנה כמה נתונים שאספנו, המעניקים פרספקטיבה מעניינת.

* זוהי הפעם הראשונה בה "הבלאנקוס" מפסידים 4-0 באצטדיונם הביתי, הסנטיאגו ברנבאו, ב-25 השנים האחרונות (מאז שאוסאסונה ניצחה שם בתוצאה הזאת ב-30 בדצמבר 1990).

* כדי למצוא ניצחון חוץ זהה של ברצלונה על ריאל, צריך ללכת עוד ארבע שנים אחורה בזמן, עד למאי 1986 - אז ניצחה בארסה בתוצאה הזו במסגרת גביע הליגה הספרדי (מפעל שכבר לא קיים). ועדיין - לא מדובר על תבוסת השיא שמנחילה ברצלונה לריאל במשחק חוץ במדריד (ב-1974 ניצחה אותה 0-5 בברנבאו). מבחינת הפרש שערים - הרי שריאל הפסידה לברצלונה לאחרונה בפער של ארבעה שערים לא כל כך מזמן, במאי 2009 - אז רוסקה 6-2 על-ידי בארסה אותה אימן אז פפ גווארדיולה.

* מבחינת התוצאות במפגשי כל הזמנים בין המועדונים, בכל המפעלים הרשמיים (לא כולל משחקי ידידות) - ברצלונה מתקרבת לריאל עם מאזן של 91 ניצחונות (לעומת 92 הפסדים), כאשר 48 משחקי קלאסיקו אחרים הסתיימו בתיקו.

* שוער ברצלונה, קלאודיו בראבו, הצליח לשים אתמול סוף לרצף של 18 משחקי קלאסיקו רצופים בהם ריאל כבשה לפחות שער אחד (רצף שהיווה שיא מועדון). 

* רפא בניטז, מאמנה של ריאל (לפחות בינתיים) - השווה אמש את הפסד הבית בהפרש השערים הגבוה ביותר בקריירת האימון שלו: ב-1998, כמאמנה של אקסטרמדורה הקטנה - חטף 5-1 ביתי מריאל מדריד.

* משחקי קלאסיקו שמתקיימים מיד לאחר פגרה בינלאומית מעניקים משום מה יתרון לברצלונה: אתמול זה הסתיים כאמור עם 4-0, וגם בפעמיים הקודמות שבארסה פגשה את יריבתה הגדולה לאחר שהליגות המקומיות הופסקו לצורך משחקי נבחרות - זה הסתיים עם תבוסות על האפס (0-3 לברצלונה בחוץ בנובמבר 2005, ו-0-3 בבית בקאמפ נואו בנובמבר 2004).

* לפני שהרשית את הגול השלישי של בארסה אתמול בברנבאו - שבת אנדרס אינייסטה מכיבוש במשחקי ליגה של ברצלונה במשך 20 חודשים. ואיפה הוא כבש את הגול האחרון שלו? בברנבאו, במארס 2014, בניצחון של בארסה 3-4 (מסי כבש את שלושת השערים האחרים).