המניה זינקה ב-800% וסוחר השורט התעורר עם הפסד עצום

ג'ו קמפבל פתח פוזיציית שורט על מניית הפארמה הקטנה KaloBios ■ הוא חשב שערכה יירד ב-2 דולר אך הופתע לגלות שזינקה במאות אחוזים ■ קמפבל פתח קמפיין למימון המונים והצליח לגייס יותר מ-5,000 דולר לצורך מימון חוב של כ-106 אלף דולר

בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock
בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock

הסיפור של ג'ו קמפבל ממחיש היטב את הסכנות הקיימות במסחר בשוק ההון, במיוחד כאשר מהמרים נגד כיוון השוק. קמפבל טוען כי ביום רביעי בשבוע שעבר הוא הלך לישון עם יתרה של 37 אלף דולר בחשבון המסחר שלו ב-E-Trade. הוא התעורר עם הפסד עצום יחסית של כ-106 אלף דולר.

נזכיר, בפקודת שורט (מכירה בחסר) הסוחרים מוכרים מניות שאין ברשותם (משאילים מהברוקר) במטרה להרוויח כאשר מחיר הנכס יורד. אולם, בניגוד לפוזיציית לונג רגילה, שבה אתם עלולים להפסיד לכל היותר את כל הסכום שהשקעתם כאשר ערכו של הנכס יורד בצורה חדה, בפוזיציית שורט הפוטנציאל להפסד גדול יותר מסכום ההשקעה הוא גבוה מאוד. זאת במיוחד כאשר לא מציבים פקודות לעצירת ההפסד כדוגמת פקודת סטופ-לוס.

אז כיצד קמפבל הצליח להסתבך? הוא החזיק במניית הפארמה הקטנה KaloBios (סימול: KBIO) ופתח עליה פוזיציית שורט בהיקף של 37 אלף דולר משום שהימר כי ערכה יירד ב-2 דולר בלבד. הוא מתאר כיצד בסגירת המסחר ביום רביעי הוא ראה שהמניה נסגרה ללא שינוי מהותי וחשב כי ביום למחרת המניה תרד.

קמפבל הופתע לגלות כי במסחר המאוחר, המניה זינקה עד כ-800% לאחר שמנכ"ל חברת Turing Pharmaceuticals מרטין שקרלי הודיע כי רכש יותר מ-70% ממניות החברה. בשני ימי המסחר האחרונים מניית KBIO זינקה במאות אחוזים.

קמפבל המבוהל, שנאלץ לפדות את כל החסכונות שלו ושל זוגתו, החליט להיות מקורי, לפנות לציבור ולבקש שיסייעו לו לממן את החוב שצבר. הוא פתח בקמפיין למימון המונים באתר gofundme.com ולמרות שספג ביקורת קשה מצד הגולשים, הוא הצליח לגייס "תרומות" בהיקף של יותר מ-5,000 דולר.