הטיפ היומי: מניית החברה ש"בועטת" בבנקים

באפסילון ממליצים על מניית אחים נאוי במחיר יעד של 22 שקל, אפסייד של כ-8%

האחים נאוי / צלם: בן יוסטר
האחים נאוי / צלם: בן יוסטר

חברת אחים נאוי, העוסקת בתחום האשראי החוץ בנקאי, נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 562 מיליון שקל. החברה מעניקה הלוואות לעסקים לטווח קצר (כ-45 יום בממוצע), וכנגדן מקבלת כבטוחה המחאות דחויות שמשמשות כאמצעי לסילוק החוב. ההמחאות יכולות להיות רשומות על הלווה עצמו, או המחאות שקיבל הלווה מצד שלישי ושכנגדן הוא מעוניין לקבל מזומן באופן מיידי. העובדה שההלוואות שמעניקה החברה קצרות, מאפשרת לה מצד אחד גמישות וזמן תגובה מהיר בעקבות התפתחויות במשק, בענף או אצל הלווה הספציפי; ומצד שני מאפשרת להמשיך ולגלגל את החוב לאותו הלווה הלאה, לתקופה נוספת במידת הצורך.

בארבע השנים האחרונות הציגה החברה צמיחה משמעותית בגודל תיק האשראי, לכ-1 מיליארד שקל בתום המחצית הראשונה ב-2015 - צמיחה שנתית ממוצעת של 25%.

לצד הגידול בתיק האשראי ללקוחות, המרווח הפיננסי שמשיגה החברה על התיק (המגלם את הפרש בין עלויות המימון לבין הכנסות המימון שהתיק מניב לחברה) התכווץ מכ-9%-11% לשנה לכ-8.3% במחצית הראשונה, בגילום שנתי. עדיין מדובר במרווח פיננסי גבוה, במיוחד אם נשווה למרווחים בסקטור הבנקאי. בנוסף, מדובר באפקט שנוצר כתוצאה מהקשחת תנאי מתן האשראי של אחים נאוי, מתוך יעד אסטרטגי להפחית את סיכוני האשראי שלה.

בעקבות הקטנת סיכוני האשראי, נצפה שההוצאות לחובות מסופקים (חומ"ס) בהן תכיר החברה בשנים הקרובות יקטנו. ברבעון השני הצטמצם שיעור הוצאות החומ"ס באופן משמעותי.

בחודש מאי, הנפקת אג"ח להמרה של כ-250 מיליון שקל, שכבר יצאה לדרך מול משקיעים מסווגים וזכתה לביקושים מעל להיצע, נבלמה ברגע האחרון על-ידי בנק ישראל, בטענה להפרה של חוק הבנקאות. לאחרונה התבשרנו כי ועדת הרפורמות אישרה לחברות מימון חוץ בנקאיות להנפיק אג"ח מהציבור. מדובר בהתפתחות חיובית מאוד לאחים נאוי, שאמורה לגוון את מקורות האשראי שלה ולהקל על צמיחתה, ובעצם מהווה מסלול עוקף להחלטת בנק ישראל.

לסיכום, תיק האשראי צומח, סיכוני האשראי קטנים ופעילות החברה צפויה ליהנות מהרפורמות שמתכנן הרגולטור לשם עידוד ענף האשראי החוץ בנקאי. לאור כל אלו, ובהנחה שהרפורמה האמורה תתקבל, אנו ממליצים על מניית אחים נאוי במחיר יעד של 22 שקל, אפסייד של כ-8%.

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם