הביטחוניסטים הנדל"ניסטים: עמוס ידלין מונה לדירקטור באלוני חץ

בדומה לשכרו של גנץ באמות, גם ידלין ישתכר 111 אלף שקל בשנה ובנוסף יקבל עוד 3,342 שקל על השתתפות בכל ישיבת דירקטוריון

עמוס ידלין / צילום: ניר שמול
עמוס ידלין / צילום: ניר שמול

קבוצת הנדל"ן המניב אלוני חץ , שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח נקי של כ-411 מיליון שקל. מדובר ברווח כפול ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ה-FFO של החברה, שמבטא רווח נקי, בנטרול רווחים (או הפסדים) ממכירת נכסים וניירות ערך, בתוספת פחת והפחתות ובנטרול מסים נדחים, הסתכם מתחילת השנה בכ-229 מיליון שקל, גידול של כ-19% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

עיקר השיפור ברווח של הקבוצה נובע מחלק הקבוצה ברווחי החברה הבת CARR, הפועלת בארה"ב, שהסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-258 מיליון שקל (לעומת כ-104 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד) וזאת הודות לרווחים משערוכי נדל"ן בתקופה זו, בעיקר בגין מתחם "וושינגטון פוסט". בנוסף, רשמה אלוני חץ רווח לפני מס בגובה 108 מיליון שקל ממכירת מניות חברת FCR הפועלת בקנדה ומשתייכת לקבוצת גזית גלוב בתמורה לכ-250 מיליון שקל.

מלבד צפון אמריקה, אלוני חץ פועלת באמצעות חברות שונות בתחום הנדל"ן המניב: בישראל באמצעות החברה הבת אמות; בשוויץ באמצעות PSP, בבריטניה היא מחזיקה בקרנות נדל"ן בריטיות מקבוצת ברוקטון; וכן היא פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות חברת אנרג'יקס

ברבעון השלישי השנה רשמה אלוני חץ רווח נקי של כ-144 מיליון שקל, זינוק של כ-370% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה רווח נקי של כ-31 מיליון שקל. ה-FFO לרבעון השלישי השנה עמד על כ-80 מיליון שקל, לעומת כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל

קיבלה דיבידנדים ב-247 מיליון שקל

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה קיבלה אלוני חץ מהחברות הבנות שלה דיבידנדים בהיקף מצטבר של כ-247 מיליון שקל, והיא צופה שעד סוף השנה זרם הדיבידנדים מהחברות שבשליטתה יסתכם לכ-300 מיליון שקל. החברה הודיעה היום בנוסף כי בכוונתה לצאת בימים הקרובים לגיוס אג"ח באמצעות הנפקת שתי סדרות שקליות חדשות. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-4.4 מיליארד שקל, כאשר במקביל לדוחות לרבעון השלישי, היא הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של כ-34.4 מיליון שקל.

החברה הבת אמות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של 192 מיליון שקל, גידול של כ-13% לעומת 170 מיליון שקל בתקופה המקבילה, על רקע גידול של כ-2.5% ברווח מהשכרת נכסים והפעלתם, שעמד על כ-360 מיליון שקל. ברבעון השלישי קטן הרווח הנקי של אמות בכ-7.9% לכ-42 מיליון שקל.

הרכש החדש: גנץ וידלין

בד בבד עם פרסום הדוחות, דווח כי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ממונה לדירקטור באמות. גנץ, שתואר בהודעת הבורסה כ"עצמאי - ייעוץ וניהול אסטרטגי", וכמי שלמד תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת ת"א, תואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ולימוד משאבים לאומיים ב-National Defense University שבארה"ב.

גנץ סווג על ידי החברה כדירקטור בלתי תלוי וכדירקטור בעל כשירות מקצועית.

לצדו, חברת אלוני חץ דיווחה על מינויו של ראש אמ"ן לשעבר, האלוף בדימוס עמוס ידלין, לדירקטור בה, העונה על הגדרת דירקטור בלתי תלוי. על הצטרפותו של ידלין אמר נתן חץ: "ידלין הוא בעל ידע גיאופוליטי נרחב ובעל ראייה רחבה של הפעילות הכלכלית העולמית".

על פי מדיניות התגמול של אמות, דירקטור בחברה, אשר עובד במשרה מלאה, משתכר כ-111 אלף שקל בשנה ומקבל אופציות בשווי 55.5 אלף שקל, כך שעלות השכר השנתית של דירקטור באמות עומדת על כ-167 אלף שקל בשנה. סכום זה אינו כולל השתתפות בישיבת דירקטוריון, הנאמדת בכ-3,350 שקל לישיבה. תגמול זה רלבנטי גם לגבי ידלין.