פריגו רוכשת זכויות לשיווק תרופה ב-380 מיליון דולר

פריגו רוכשת מחברת התרופות  אסטרה זנקה את הזכויות על התרופה Entocort בארה"ב ■ התרופה נמכרה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-89 מיליון דולר בארה"ב ■ פועלים סהר: מעודדים ממגמת החזרה ל"עסקים כרגיל" בפריגו

אחרי שנכשלה הצעת הרכש של מיילן לבעלי המניות של פריגו, פריגו חוזרת לבצע רכישות בעצמה ותשלם 380 מיליון דולר לחברת התרופות אסטרה זנקה תמורת הזכויות על התרופה Entocort בארה"ב.

התרופה, המיועדת לטיפול במחלה הדלקתית קרוהן הפוגעת במעי, נמכרה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-89 מיליון דולר בארה"ב. העסקה צפויה להיסגר בסוף השנה. התרופה משווקת גם על-ידי חברת Par במסגרת גנריקה מאושרת. העסקה בין פריגו  לאסטרה זנקה  לא כוללת מכירת אתרי ייצור או העברת עובדים לפריגו.

"התוספת של Entocort מייצגת התאמה אסטרטגית משמעותית לפורטפוליו תרופות המרשם שלנו", מסר יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא.

מבחינת אסטרה זנקה, מדובר בתחום שאינו בליבת עסקיה, והיא כבר מכרה לפני מספר חודשים את הזכויות לשיווק התרופה בשאר העולם לחברת Tillotts Pharma.

בפועלים סהר כתבו היום (ב') כי הם מעודדים ממגמת החזרה ל"עסקים כרגיל" בפריגו, וציינו כי למרות שלא מדובר בעסקה גדולה במיוחד, זוהי אינדיקציה חיובית למה שצופן העתיד הקרוב של פריגו. פריגו נסחרת במקביל בבורסת של ניו יורק ושל תל אביב לפי שווי של 22.7 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים נכשלה הצעת הרכש של חברת התרופות מיילן לפריגו, לאחר ש-40% מבעלי המניות של פריגו נענו להצעה, בעוד שהרף המינימלי שנדרש היה 50%. ביום שנודע על כישלון ההצעה, נפלה מניית פריגו ב-6.2% אך מאז התאוששה ומחקה את רוב הירידה.

בעקבות כישלון הצעת הרכש, פריגו החלה ביישום התוכנית שעליה דיווחה קודם לכן, הכוללת רכישה עצמית של מניות בהיקף של 500 מיליון דולר עד סוף השנה, אפשרות לרכישה עצמית נוספת בסכום של עד 1.5 מיליארד דולר לאחר מכן, וקיצוצי 800 עובדים - רובם במסגרת מכירה פוטנציאלית של עסקי הוויטמינים של פריגו בארה"ב.