גבאי מינה לדירקטור את שלמה רודב - חברו מבזק

רודב, יו"ר בזק לשעבר, יכהן בדירקטוריון החברה לשירותי איכות סביבה ■ המשרד להגנת הסביבה בראשות השר אבי גבאי, מנכ"ל בזק לשעבר: "הוא בעל ניסיון רב במיזמים מורכבים"

אבי גבאי ושלמה רודב  / צילומים: דוברות הכנסת ותמר מצפי
אבי גבאי ושלמה רודב / צילומים: דוברות הכנסת ותמר מצפי

לפני שנכנס לחיים הפוליטיים והתמנה לתפקיד השר להגנת הסביבה מטעם מפלגת כולנו, כיהן אבי גבאי בתפקיד מנכ"ל בזק. באותן השנים שימש בתפקיד יושב ראש מועצת המנהלים של החברה שלמה רודב. באחרונה, כך נודע ל"גלובס", הוביל גבאי מהלך למינויו של רודב, שבינתיים פרש מבזק, לתפקיד דירקטור בחברה לשירותי איכות סביבה (איכו"ס). מדובר בחברה ממשלתית שהוקמה ב-1990 כדי לטפל בפסולת המסוכנת ובתוצרי לוואי של התעשיות בארץ. אתר הפעילות המרכזי של החברה נמצא בנאות חובב שליד באר שבע.

לחברה לשירותי איכות הסביבה אתגר משמעותי לשנים הקרובות, כשברקע התוכנית לפנות את מתחם התעשייה הצבאית (תעש) בשרון ולהעביר את פעילות החברה שנמצאת בעיצומו של תהליך הפרטה לרמת בקע שבנגב. עם פינוי הקרקעות היקרות שתעש תופסת בשרון, החברה לשירותי איכו"ס תהיה אמונה על ניהול אחד המיזמים הסביבתיים המורכבים בתולדות המדינה: לטהר את הקרקעות שזוהמו בחומרים מסוכנים במשך עשרות שנות פעילות תעשייתית במקום.

חודש שעבר אישר קבינט הדיור את הצעתם של השר גבאי ושל שר האוצר משה כחלון להסמיך את החברה לשירותי איכות סביבה להובלת תוכנית לשיקום הקרקעות שתפנה תעש, כמו גם קרקעות במקומות אחרים במרכז הארץ המוחזקים כיום בידי צה"ל.

קרקעות אלה יפונו עם השלמת התוכנית להעתקת מחנות צבאיים ממרכז הארץ לנגב. בפעילותה, החברה עתידה לנהל את המכרזים לבחירת הגופים שיובילו את המיזמים לטיהור הקרקעות ועלותם מוערכת במיליארדי שקלים. במקרה של תעש מדובר בטיהור קרקעות ששטחן 7,000 דונם בקירוב. ערך הקרקע מוערך ב-40-60 מיליארד שקל.

במשרד להגנת הסביבה אמרו ל"גלובס" כי רודב יכהן כדירקטור בחברה לשירותי איכו"ס בהתנדבות, וציינו כי הוא בעל ניסיון רב בהקמת מיזמים מורכבים. עוד אמרו כי על רקע האתגר שעומד לפתחה של החברה, יש בכהונתו של רודב בדירקטוריון שלה ערך מוסף.

"תעש הישנה" תיקרא "נצר השרון"

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה אתמול (א') את המתווה של הסדר חלוקת האחריות הסביבתית לקראת הפרטת התעשייה הצבאית (תעש). בראש הוועדה עומד שר האוצר משה כחלון. המתווה שאושר מסדיר את סוגיות איכות הסביבה הקשורות לחברה הביטחונית שעדיין בבעלות המדינה.

בדיון נקבע כי חברת תעש במבנה הנוכחי שלה תיקרא "נצר השרון בע"מ". אחרי ביצוע ההפרטה, חברת "נצר השרון בע"מ" תמשיך לעסוק בפעילויות הקשורות להתחייבויות העבר של "תעש הישנה", כמו ענייני איכות סביבה, טיפול בגמלאי החברה, תביעות מן העבר ופינוי הקרקעות שלה מרמת השרון - וזאת בזמן שהפעילות החדשה של תעש שאחרי ההפרטה ומכירתה למשקיע תיעשה במסגרת החברה החדשה "תעש מערכות".

בשבועות הקרובים עתידות חמש הקבוצות והחברות המתמודדות על רכישת תעש מהמדינה להגיש את הצעותיהן לרכישת החברה לרשות החברות הממשלתיות. על פי הערכות, השווי של תעש הוא 2-2.5 מיליארד שקל. בשבועות האחרונים סיירו נציגי החברות והקבוצות המתעניינות בתעש במתחמי הפעילות של החברה בליווי היו"ר שלה אלוף (במיל') אודי אדם והמנכ"ל אבי פלדר. פינוי קרקעות תעש ברמת השרון צפוי לסוף העשור הנוכחי.