מה עושים עם אורן חזן?

אני מתבייש בכל פעם שאני רואה את חזן במליאה, מלא בעצמו ובשחצנות של פרחחים

אני מבין ומקבל כי אחד המחירים שאנחנו נאלצים לשלם תמורת הדמוקרטיה הוא שבכנסת יישבו אנשים בלתי ראויים. שווה לשלם את המחיר הזה תמורת היתרונות שיש בשיטה הדמוקרטית. אבל גם לזה יש גבול. ולגבול הזה קוראים אורן חזן. אתמול התעלה חזן על עצמו כאשר לעג לחברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) על נכותה (לקתה בניוון שרירים ומרותקת לכסא גלגלים).

חזן מציע עזרה

הרקע: בשבוע שעבר נערכה הצבעה בכנסת, ואלהרר ביקשה מח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) שיצביע עבורה. חזן התפרץ שמדובר בהצבעה כפולה, כמו זו שעשה אביו בכנסת הקודמת. יו"ר הכנסת בדק ונתן לפריג' אישור לסייע לאלהרר באופן קבוע, עקב נכותה כאמור. בהצבעה שנערכה אתמול על חוק הגיוס, קרא חזן לעברה של אלהרר בלגלוג: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?".

אלהרר ראויה להערצה

כדאי לזכור על מי אנחנו מדברים פה. את מפעלותיו של חזן אנחנו מכירים, אין צורך לחזור עליהם. אלהרר, לעומת זאת, סיימה תואר ראשון במשפטים בישראל ותואר שני בארה"ב. מאז היא פעילה בתחום הסיוע המשפטי לנכים ולמעוטי יכולת כלכלית. בקיצור, אישה משכילה, רצינית המקדישה את זמנה ואת השכלתה למעשים טובים.

אין סיכוי שאדם כמו חזן יביע הערכה, אפילו הערצה, לאדם שלמרות נכותו הגיע להישגים שחזן אפילו לא מסוגל לשאוף אליהם. אבל הוא כן מסוגל ללעוג.

הבעיה של אלדשטיין

יאיר לפיד עשה את מה שאמור לעשות כל אדם, לא כל שכן יו"ר סיעתה של אלהרר. הוא ביקש מיו"ר הכנסת להוציא את חזן מהאולם. יו"ר הכנסת השיב: "אתה יודע שיש לי בעיה אתו", ולא נענה לבקשה. אני לא מבין: מה הקשר בין הבעיה שיש לאדלשטיין עם חזן, לבין חובתו להתייחס במלוא החומרה להתנהגות שפלה ונבזית של ח"כ?

לא חייב להימשך

אני מתבייש בכל פעם שאני רואה את חזן במליאה, מלא בעצמו ובשחצנות של פרחחים. יש משהו מעוות בכך. זה לא היה צריך לקרות. אבל זו הדמוקרטיה ולפעמים יש בה תופעות פסולות. אבל זה לא חייב להימשך. אם התקנון אינו מאפשר את סילוקו של חזן מהבית, אם הליכוד וראש הממשלה אינם מוכנים לפעול בעניין, אז לפחות שחברי הכנסת ההגונים, ללא הבדל דעה או סיעה, יימנעו מלקיים כל מגע עם חזן ופעולותיו. אני מבין שיש כבר התחלה של פעילות כזאת. צריך להמשיך בה עד שחזן כזה, כמו אביו, לא יהיה עוד בכנסת.

המוח שלא הושתל

בשנת 2005 הורשע ח"כ יחיאל חזן והודה כי פרץ למחסן הכנסת ולקח משם את ה"מוח" המפעיל את מכונת ההצבעה במליאה. חבל שלא השתיל את המוח בראש של בנו אורן.