כמו לקחת כפר קטן לחו"ל: המטוס עם הכי הרבה נוסעים

שיא חדש בענף התעופה - והפעם בכמות הנוסעים שייכנסו ל-A380 "סופר ג'מבו" החדש, שנחשב למטוס הנוסעים הגדול בעולם ■ צפו בווידאו

המטוס עם הכי הרבה נוסעים בעולם/ צילום: מהוידאו
המטוס עם הכי הרבה נוסעים בעולם/ צילום: מהוידאו

חברת התעופה אמירטס לא מפסיקה לשווק את עצמה ואת מטוס ה-A380 סופר ג'מבו שלה. רק לפני כשבועיים חזינו במופע המרשים של חברת ג'טמן דובאי לצד המטוס של החברה מאיחוד האמירויות. הפעם עומדת החברה לשבור שיא חדש, בכמות הנוסעים. 615 איש יטוסו כבר בחודש הבא מדובאי לקופנהגן במטוס הנחשב למטוס הגדול בעולם.

במטוס, שאותו מייצרת יצרנית המטוסים איירבוס בעלות של כ-400 מיליון דולר ליחידה, ישנם שתי קומות מלאות של מושבים, והוא יכול לשאת מספר בלתי נתפס של נוסעים. הוא מסוגל להכיל החל מ-544 נוסעים ועד 853 נוסעים, תלוי בטיב המחלקות שבוחרת כל חברת תעופה להציב במטוס.

עד לאחרונה, התצורה שבה מספר הנוסעים הרב ביותר ב-A380 היתה שייכת לחברת אייר פראנס עם 538 נוסעים, ואחרי לופטהנזה עם 526 נוסעים. אולם עתה חברת אמירטס, שהיא גם הלקוח העיקרי שרוכש את מטוסי הענק האלה, יצרה קונפיגורציה של שתי מחלקות במטוס ובסך-הכול 615 נוסעים שיוכלו לטוס בו.

טווח הטיסה המירבי שלו הוא 15,200 ק"מ, ואורך המטוס, המצויד ב-4 מנועים, הוא 73 מטרים. הראשונה שזכתה לקבל אותו. טווח הטיסה המירבי שלו הוא 15,200 ק"מ, ואורך המטוס, המצויד ב-4 מנועים, הוא 73 מטרים.

כיום סינגפור איירליינס ואמירטס הן הלקוחות העיקריות של צי מטוסים זה, כשלאמירטס יש צבר הזמנות של 73 מטוסים סופר ג'מבו, בנוסף ל-65 מטוסים מסוג זה שכבר טסים ל-35 יעדים בעולם. אם תחשבו על זה, מדובר על כמות אנשים השקולה לקיבוץ קטן בישראל.

חשוב לציין כי לפני כ-3 שנים שקלה חברת איירבוס, יצרנית ה A380 שאמירטס היא הלקוח הגדול שלה, להפסיק את ייצור המטוס, וזאת בשל הביקוש היחסית קטן אל מול ההוצאות האדירות של הפיתוח והייצור של הדגם.