הביקוש הרב הגדיל את הגיוס של קבוצת קליין וסטרוברי פילדס

הקבוצה של ג'ייקוב קליין גייסה בשלב המוסדי 280 מ' ש' וסטרוברי פילדס גייסה מהציבור 265 מ' ש' ■ היום יתקיים המכרז המוסדי של ספנסר אקוויטי

בית אבות של סטרוברי באילינוי / צילום: מצגת החברה
בית אבות של סטרוברי באילינוי / צילום: מצגת החברה

נמשכת ההצלחה בהנפקות אגרות החוב של חברות הנדל"ן הזרות בתל אביב, בזכות הריבית הגבוהה שהן מציעות למשקיעים. אתמול השלימה חברת סטרוברי פילדס גיוס של 265 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של אג"ח, בעוד שקבוצת קליין זכתה לביקוש גבוה במכרז המוסדי ומקיימת היום את המכרז הציבורי.

היום יתקיים גם המכרז המוסדי של חברת ספנסר אקוויטי, שעוסקת בהשכרת דירות בניו יורק ונמצאת בשליטת ג'ואל גלאק. החברה, שגייסה כבר אשתקד 396 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה, תנסה כעת לגייס עוד 200 מיליון שקל בהנפקה אותה מובילה פועלים אי.בי.אי.

קבוצת קליין, שבשליטת ג'ייקוב קליין, זכתה אתמול לביקוש של כ-280 מיליון שקל במכרז המוסדי, לאחר שהציעה אג"ח בריבית של 6.4% עם הנחה של עד 4.5 אגורות על ערכה הנקוב (1 שקל). מתוך סך הביקוש, קיבלה החברה הזמנות לרכישת 202 מיליון שקל ערך נקוב במחיר של לפחות 97.5 אגורות (ניכיון של 2.5 אגורות), כך שאגרות החוב יספקו למחזיקים ריבית אפקטיבית של כ-7% עוד לפני עמלה של 0.7% שיקבלו משתתפי המכרז המוסדי ולפני העמלות שישולמו לחתמים וליועצים.

את הנפקת קבוצת קליין, שזכתה לדירוג A3 מחברת מידרוג, הובילה חברת כלל פיננסים חיתום. יותר ממחצית האג"ח במכרז המוסדי נרכשו בידי משקיעים מוסדיים ובראשם ילין לפידות, אי.בי.אי והראל ביטוח. בעקבות תוצאות השלב המוקדם, הוגדל היקף ההנפקה מ-220 ל-247 מיליון שקל.

קבוצת קליין עוסקת בניהול והשבחה של נכסים מסחריים בארה"ב. כחלק מההנפקה יועברו לחברה המנפיקה מניות השליטה ב-6 נכסים בניו יורק, 14 בניו ג'רזי ו-2 בפנסילבניה, שמהווים את מרבית נכסי קליין. בחלק מהנכסים שותפה קבוצת קליין עם קרן אלטו של מודי כידון, כאשר נכס נוסף נרכש בעבר בשיתוף עם חברת כלל ביטוח.

מאזנה של החברה כולל נדל"ן להשקעה והשקעות אחרות בנכסים בשווי של 235 מיליון דולר, והתחייבויות בהיקף של 110 מיליון דולר. את הרבעון השלישי היא סיימה עם הכנסות משכירות של 3.2 מיליון דולר ועם רווח נקי של 632 אלף דולר.

מיקוד בבתי אבות

סטרוברי פילדס השלימה כאמור אתמול את המכרז הציבורי בהנפקת אגרות החוב הראשונה שלה, אותה הובילה אייפקס הנפקות. החברה, שביקשה בתחילה לגייס 250 מיליון שקל, הצליחה לבסוף לגייס 265 מיליון שקל בזכות היענות גבוהה במכרז המוסדי שנערך בשבוע שעבר.

אתמול ערכה החברה את המכרז הציבורי, ובמסגרתו קיבלה הזמנות לרכישת אג"ח בהיקף של 40 מיליון שקל בערך נקוב (ע"נ), לאחר שבמכרז המוסדי הובטחו רכישתן של אג"ח בערך נקוב של 225 מיליון שקל. הריבית במכרז המוסדי נותרה זהה לזו שנקבע בשלב המקדים - 6.4% בשנה.

סטרוברי פילדס, שבבעלות משה גובין ומייקל בליסק, פועלת בתחום הדיור הסיעודי ומחזיקה ב-40 בתי אבות ומרכזים רפואיים שיקומיים בארה"ב. החברה, שזכתה לדירוג A מ-S&P מעלות, הציגה בתום הרבעון השלישי מאזן הכולל נדל"ן להשקעה בשווי של 345 מיליון דולר, המהווה 96% מסך המאזן.

נכסי החברה הניבו ברבעון השלישי רווח של 7.3 מיליון דולר מהשכרת נכסים והפעלתם, ורווח נקי של 4 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-2 מיליון דולר בלבד.

המצטרפות הזרות
 המצטרפות הזרות