דלק הפסידה ברבעון השלישי 261 מ' ש'; הרווח מהגז: 87 מ' ש'

ההפסד הרבעוני - לאור ירידת ערך של 336 מיליון שקל בתיק הני"ע שלה ■ מודיעה על חלוקת דיבידנד של 80 מיליון ש"ח לבעלי מניותיה

ההימור על השקעה במניותיהן של חברות אנרגיה זרות גובה בינתיים הפסדים כבדים מקבוצת דלק של יצחק תשובה. ברבעון השלישי זקפה הקבוצה הפסד של 336 מיליון שקל בגין אותן השקעות פיננסיות (בהן מניות וודסייד ונובל), אשר גרר את הקבוצה להפסד של כ-261 מיליון שקל ברבעון.

למול ההכרה בהפסדי השקעה, דלק, שבניהול אסי ברטפלד, נהנתה משיפור בשורות אחרות בדוח הרווח הפסד, שהוביל אותה להציג בשורה התחתונה הפסד של כ-29 מיליון שקל "בלבד" מתחילת השנה - לעומת הפסד של כ-645 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2014.

בדלק ציינו ביחס לתיק ההשקעות המפסיד, כי "בגין ני"ע אלו קיבלה החברה במהלך התקופה דיבידנדים בסך של כ-45 מיליון שקל". לאחר תום הרבעון השלישי ועד כה חלו עליות שערים במניות אלה, שברובן כוללות את מניות נובל ו-וודסייד, כך שמאז חלה עליית ערך של כ-70 מיליון שקל בערך תיק הני"ע האמור. שווי התיק עמד נכון לסוף הרבעון השלישי על כ-830 מיליון שקל.

המנכ"ל ברטפלד מסר, כי "דוחות הרבעון השלישי מחזקים פעם נוספת את ההחלטה האסטרטגית של הקבוצה להתמקד בתחום חיפושי הגז והנפט, עם זינוק חד שנרשם ברבעון החולף ברווחי דלק קידוחים ואבנר... בכוונתנו להמשיך ולפעול לאיתור הזדמנויות בתחום האנרגיה הבינלאומי, לשם ביצוע השקעות נוספות. עתה, משאושר מתווה הגז בקבינט המדיני ביטחוני, בממשלה ובכנסת, בכוונתנו להתמקד בתקופה הקרובה בהאצת פיתוח מאגר לוויתן והרחבת פרויקט תמר".

הרווח בפעילות חיפושי והפקת נפט וגז הסתכם מתחילת השנה בכ-214 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-63 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של כ-240%, וזאת הודות, בעיקר, לגידול בהכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט בפרויקט תמר, ומירידה בהוצאות המימון.

פעילות שיווק הדלק בישראל - המתבצעת באמצעות דלק ישראל - הניבה מתחילת השנה רווח של כ-76 מיליון שקל, גידול של כ-95%. פעילות הרכב, דרך החברה המוחזקת דלק רכב, רשמה עלייה של כ-35% בתרומה לרווח הנקי של הקבוצה, שהסתכמה בכ-128 מיליון שקל, וזאת בין היתר הודות להצלחת ההשקעה במובילאיי.

פעילות הפיננסים בישראל של הקבוצה, שכוללת את השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס ודרכה בבית ההשקעות אקסלנס, תרמה לרווח הנקי של החברה כ-26 מיליון שקל, לעומת תרומה של כ-187 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014. הירידה בעיקרה נבעה מהתוצאות החלשות בהפניקס, כפי שקרה ביתר קבוצות הביטוח הגדולות במשק. לגבי הפניקס, בדלק מציינים כי התמורה שתשלם פוסון הסינית עבור השליטה בהפניקס עמדה בסוף הרבעון על כ-1.85 מיליון שקל, שמשקפים לחברה שווי של כ-3.53 מיליארד שקל.

במקביל הודיעה דלק על חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של כ-80 מיליון שקל, המהווה כ-0.75% משער הבסיס של מניית דלק הבוקר בבורסה. זאת, בהמשך לדיבידנד של כ-120 מיליון שקל שחולק בספטמבר השנה ושני דיבידנדים בהיקף 150 מיליון שקל כל אחד, שחולקו קודם לכן השנה.

החזר הוצאות ללא תקרה לתשובה

במקביל לפרסום הדוחות זימנה דלק בסוף השבוע אסיפה כללית של בעלי מניותיה, כדי לאשר החזר הוצאות לבעל השליטה תשובה, "המכהן כדירקטור בחברה, מעניק מעת לעת, בהתאם לדרישת הנהלת החברה, ייעוץ להנהלה, ותורם מזמנו ניסיונו וכישוריו הרבים לקידום ענייניה ועסקיה של החברה, והחברות הבנות, בארץ ובחו"ל". עוד מדגישים שם, כי "תשובה לא קיבל ואינו מקבל כל שכר או תמורה בגין כהונתו כדירקטור ו/או בגין שירותיו לחברה כאמור לעיל, קרי, לא משולם לו שכר דירקטורים או כל שכר אחר".

מדובר בהוצאות בגין העמדת משרד וחניה במשרדי החברה; הוצאות בגין נסיעות לחו"ל; והוצאות שהייה, התניידות ואירוח בחו"ל - אשר הוצאו ויוצאו על-ידי תשובה במסגרת מתן ייעוץ על-ידיו להנהלת החברה, ולרבות בגין פעילות תאגידים בשליטת החברה. זאת, לתקופה של שלוש שנים, רטרואקטיבית מתחילת 2015, וכנגד חשבוניות וללא תקרה לסכום ההוצאות.

תוצאות קבוצת דלק 29.11.15
 תוצאות קבוצת דלק 29.11.15