הנואמים בהפגנות הגז: מפציץ הכור בעיראק, מתנחל מאלקנה

(עדכון) - אל"מ (במיל) זאב רז:  "אני, שנשלחתי להגן על ביטחונה של ישראל ולהשמיד את הכור הגרעיני בעיראק, יודע שהמתווה מסוכן לישראל"

הפגנת מתווה הגז / צילום: שלומי יוסף
הפגנת מתווה הגז / צילום: שלומי יוסף

גם אמש (שבת) נערכו הפגנות נגד מתווה הגז, כאשר לדברי המארגנים אלפי ישראלים יצאו לרחובות במספר ערים מרכזיות בדרישה לעצור את מתווה מונופול הגז. ההפגנות התקיימו בת"א, ירושלים, חיפה, באר שבע, אשדוד, קריית שמונה, ראש פינה, ולראשונה הפגנה גם בעתלית ובערד. 

הדוברים בהפגנה המרכזית בת"א היו אל"מ (במיל') זאב רז, טייס הקרב שעמד בראש המבנה שהפציץ את כור הגרעין בעיראק; ארז צדוק, תושב ההתנחלות אלקנה, מנהל קרן הגידור אביב גלובלי, לשעבר מנהל תחום ההשקעות הגלובליות באקסלנס נשואה; עדי פלד מארגון "אנו" שמשטרת ישראל זימנה לחקירה והרחיקה מהפגנות מאבק הגז; יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת סמינר הקיבוצים, נועם מועלם; ודורון דונין בן ה-17 שארגן בשבוע שעבר בעצמו את הפגנת מאבק הגז בנהריה, ומארגן הפגנה נוספת בעיר בשבוע הבא.

מארגני ההפגנות פרסמו אתמול מבעוד מועד קטע מנאומו של אל"מ (במיל) זאב רז: "אני, שנשלחתי להגן על ביטחונה של ישראל ולהשמיד את הכור הגרעיני בעיראק, יודע שהמתווה מסוכן לישראל. המתווה פוגע הנסיגה מהדרישה להעביר צינור נוסף ממאגר 'תמר' חושפת אותנו לתקלות ולטרור שישאירו את ישראל בלי מקור כוח עיקרי וקריטי. הנסיגה מהדרישה לשמור את 'תמר' כמאגר אסטרטגי לשנים הבאות היא פשוט הפקרות. המתנה שהממשלה הזאת נותנת למונופול פרטי - לשלוט במשק האנרגיה שלנו בלי פיקוח למעשה - היא פשוט חוסר אחריות".

כמו כן פורסם קטע מנאומו של ארז צדוק: "שמי ארז צדוק. אני ימני, דתי, גר באלקנה, קפיטליסט, איש שוק ההון, מנהל קרנות גידור, מרצה למימון בינלאומי, כתבתי ספרים על השקעות גלובליות, ואני נגד מתווה מונופול הגז. עזבו ימין-שמאל, עזבו דתיים-חילוניים, עזבו קפיטליזם-סוציאליזם. הוגנות אמורה להיות נחלת כולם. מתווה הגז הוא על הוגנות. הוגנות עסקית, הוגנות כלכלית, הוגנות לבעלי ההון וגם לחסרי האמצעים, הוגנות היא מכנה משותף שתחתיו כולם יכולים להתאחד".

דורון דונין בן ה-17 אמר: "קיבלנו מתנה נדירה, משאב טבע שיכול לספק את צרכינו ולהפוך את ישראל למדינה מפותחת יותר היום ובשנים הבאות. הגז שייך לכולנו. העברת משאב הטבע לידי מונופול הגז כדי שחברות הגז ימכרו את רובו בחו"ל, היא שיעבוד העתיד שלנו לטובת ניפוח כיסי הטייקונים בהווה. את זה הצעירים והמבוגרים בישראל חייבים לעצור. הכוח שלנו הוא עצום, בבתי ספר, ישיבות, פנימיות, תנועות נוער, שינשינים ומכינאים, אנחנו רבים, ורבים שיכולים להשפיע. אנחנו כבר משפיעים".