אבנגואה פשטה רגל - והמיזם הסולארי של אריסון בנגב מתעכב

בנק לאומי, המלווה את הפרויקט, הקפיא לעת עתה את המשך המימון ■ נציגי הבנק ייפגשו בימים הקרובים עם נציגי שיכון ובינוי לדון בהמשך דרכו של תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים נוכח פשיטת הרגל של אבנגואה

הפרויקט התרמו-סולארי של שרי אריסון בנגב מתעכב: חברת אבנגואה הספרדית, שותפתה של שיכון ובינוי  בפרויקט אשלים שבנגב, הודיעה על פשיטת רגל וגרמה לעיכוב הפרויקט במספר חודשים לפחות.

בנק לאומי, המלווה את הפרויקט, הקפיא לעת עתה את המשך המימון. נציגי הבנק ייפגשו בימים הקרובים עם נציגי שיכון ובינוי לדון בהמשך דרכו של המיזם נוכח פשיטת הרגל של אבנגואה. בינתיים, לאומי עצר מימון של 30 מיליון שקל בסוף השבוע. 

כידוע, הממשלה העניקה לפני שנתיים לאריסון היתר ל-28 שנה להקמת המיזם באשלים. כעת המצב הסתבך נוכח פשיטת הרגל של אבנגואה, כאשר האפשרויות הן שהחברה הספרדית תמשיך ללוות את הפרויקט במסגרת כינוס נכסים או לחלופין ששיכון ובינוי תציע לקחת על עצמה את הפרויקט ללא אבנגואה.

התחנה באשלים הינה בעלת הספק של 110 מגה וואט וראשונה מסוגה בארץ. התחנה תייצר חשמל באופן תרמו-סולארי בשיטת ה'שוקת הפרבולית' (Parabolic Trough). בשיטה זו נעשה שימוש במראות פרבוליות גדולות המרכזות את קרני השמש לרסיבר בעל תכונות אופטיות ייחודיות.