הרשת החברתית: חוג הידידים הצעירים של מוזיאון ת"א חוגג

וגם: מי הגיע להשקת אולם התצוגה החדש של סמל"ת, יבואני רכבי פיאט ואלפא רומיאו?

רני רהב, עירית רפפורט וסוזן לנדאו/ צילום: אביב חופי
רני רהב, עירית רפפורט וסוזן לנדאו/ צילום: אביב חופי

הידידים הצעירים

מוזיאון תל-אביב לאמנות הציג ביום חמישי האחרון את חוג הידידים הצעירים החדש שלו. בין החברים בחוג המכובד שהגיעו לאירוע: ג'ייסון ואליטל אריסון, שהם בנה וכלתה של שרי אריסון; יונתן ושירי בן-ארצי; אלון קסטיאל, נצר לשושלת מעצבי הרהיטים; איש ההיי-טק גיגי לוי, ורעייתו דפי; הצלמת קארן גילרמן, בתו של דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם.

עוד נכחו בערב החגיגי שהתקיים במוזיאון לאחר שעת הסגירה לקהל הרחב: רני רהב, אספן אמנות וחבר בחוג ידידי המוזיאון הוותיק; עירית רפפורט, יו"רית ידידי המוזיאון; סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית של המוזיאון; עטרה דז'יקובסקי, מנהלת חוגי ידידי המוזיאון; ואחרים.

אגב, לא כל שוחר אומנות יכול להתקבל לחוג הידידים הצעירים. עליו להיות בגילאי 25-45 ולתרום החל מ-2,000 ועד לפחות 30 אלף שקל בשנה למוזיאון.

מהמוזיאון נמסר כי חברי חוגי הידידים השונים הם הקהילה התורמת והתומכת של המוזיאון וככאלה הם גם משמשים שגרירים של האמנות הישראלית בארץ וברחבי העולם. 

 

רני רהב, עירית רפפורט וסוזן לנדאו/ צילום: אביב חופי
 רני רהב, עירית רפפורט וסוזן לנדאו/ צילום: אביב חופי

חונכים את החנוכיות

תערוכת חנוכיות חדשה נפתחה במוצ"ש האחרונה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות בתל-אביב. בתערוכה כ-60 חנוכיות אותן אספו מקהילות יהודיות שונות בתפוצות דרורה ופנחס זכאי, הוריה המנוחים של ד"ר יעל אלמוג זכאי, מבעלי גיתם, שותפה בבנק איגוד ויוזמת התערוכה.

אלמוג זכאי סיפרה בהשקת התערוכה שלקראת החנוכה, הוריה נהגו לארח בביתם את נכדיהם בלוויית חברי כיתתם, והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות כפעילות חווייתית לקראת החג. מפגשים אלו, הוסיפה אלמוג זכאי, זכו להצלחה והם שעוררו בה את ההשראה ליצירת התערוכה ולהנצחת הוריה.

באו להתרשם: רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב, שהזכיר בדברי הברכה שנשא כי דרורה זכאי לבית לובינסקי, הייתה נכדתו של יעקב שלוש, ממקימי שכונת נווה צדק, בה שוכן מוזיאון גוטמן; מודי ושרון כידון; נאוה ברק; פרופ' רפי ולדן ורעייתו צביה; שייקה ודבורה לנדאו; זלמן וכנה שובל; ישראל טראו; איזי ויעל בורוביץ; רעיה שטראוס בן דרור; עו"ד אלקס הרטמן ורעייתו אסתי; הראל ולימור ויזל; רותי ויצחק מנור; פנינה רמון; אבי שומר; עו"ד ברוריה לקנר; יעל ועמית ברגר; עו"ד נחום פינברג; גדעון וחנה המבורגר; רונן ואורלי אשכנזי; איילה ובועז מולדבסקי; מתי קרסו; אירמה וא בי מיכאלי; ניר זיכלינסקי; לילך אשר-טופילסקי; ורד ורוני שוורץ; חנינא וג'ני ברנדס; ד"ר שלמה שגב; מוניקה לביא, מנכ"לית מוזיאון נחום גוטמן לאמנות; יגאל וד"ר ציפי לנדאו המכהנת כיו"רית הוועד המנהל של המוזיאון. 

יעל אלמוג ונאוה ברק/ צילום:אביב חופי
 יעל אלמוג ונאוה ברק/ צילום:אביב חופי

מתגלגלים לירושלים

ירושלים היא אולי אחת הערים העניות בארץ, אך זה לא מנע מסמל"ת, יבואני רכבי פיאט ואלפא רומיאו, לפתוח ביום חמישי האחרון אולם תצוגה חדש, שמחירו של אחד מרכבי היוקרה המוצגים בו עומד על למעלה מ-700 אלף שקל טבין ותקילין.

שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, קבע את המזוזה לאולם החדש, בנוכחותם של: ניר בן שלמה, סמנכ"ל חטיבת הרכבים הפרטיים בסמל"ת; מאיר תורג'מן, ממלא-מקום וסגן ראש עיריית ירושלים; ישראל קלרמן, סגן ראש עיריית ירושלים; מומי דהן, מבעלי ומנכ"ל אלדן; רמי מנדל, מנכ"ל קו-אופ לשעבר; איש העסקים הירושלמי שמעון ברזילאי; השופט יצחק שמעוני, סגן נשיא בית משפט שלום בירושלים; יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון הקבלנים בירושלים; שחקני בית"ר ירושלים: דן איינבינדר, איציק כהן, דני פרדה, טל כחילה; ואחרים.

על הצד הקולינרי של האירוע היוקרתי ניצח השף אסף גרניט.

בבוקרו של אותו יום התקיים באשקלון טקס מסירת המשאית הראשונה בארץ, המונעת בגז טבעי מבית "איווקו" - מותג איטלקי המיובא גם הוא לארץ על-ידי סמל"ת. האירוע התקיים במעמד: אבי גבאי, השר להגנת הסביבה; אורי להב, מנכ"ל הקבוצה שמסר את המפתחות לידי דוד פרידנזון, מנכ"ל חברת פרידנזון, הראשונה לרכוש את משאית.

 אסף גרניט, ניר בן שלמה ומומי דהן/ צילום: שמואל אדלר
  אסף גרניט, ניר בן שלמה ומומי דהן/ צילום: שמואל אדלר

כאוס עולמי

אלן קופרמן, מנהל תחום דתות וחוקר בכיר ב-Pew Research Center, יופיע במליאת הפתיחה המיוחדת של וועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תחת הכותרת "סדר עולמי ישן, כאוס עולמי חדש". מושב זה יעסוק באי השוויון העולמי, במלחמת הדתות, ובשינויים שבמרכז הכובד של הכלכלה העולמית. קופרמן חוקר את מצב הדתות בעולם ואת השפעתן על החברה והפוליטיקה.

בשנת 2013, הוא ניהל מחקר על יהודי ארה"ב, וערך סקרים שונים שבדקו את ההשפעות החברתיות והפוליטיות של ההזדהות עם דתות, ובתוך כך גילה עלייה במספר האנשים שאינם מזדהים עם דת כלשהי. בעברו, שימש קופרמן ככתב ועורך בעיתון וושינגטון פוסט, כעורך החוץ של ה-U.S. News & World Report וכן ככתב של סוכנות הידיעות Associated Press במוסקבה.

בין השנים 1996-1998 התגורר בירושלים, שם כיהן כראש לשכת המזרח התיכון של ה- U.S News & World Report.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים 6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי המשק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

במרכז העניינים

כרכור עומדת להיות אופנתית מתמיד. בקרוב ייפתח בצומת כרכור מתחם קניות בשם אלון עין-שמר FHSHION, בהשקעה של כ-115 מיליון שקל, המשותפת לקבוצת דור-אלון ולקיבוץ.

להשקה הגיעו: ישראל יניב, יו"ר דור-אלון; אביגדור קפלן, מנכ"ל קבוצת אלון; עמית בן יצחק, יו"ר דריקטוריון הקבוצה; עודי דגאי, מנכ"ל אלון עין-שמר; גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו; זאב שטיין, מנכ"ל קבוצת הריבוע הכחול נדל"ן; אסא גיארי, יו"ר עסקים וקבוצת עין-שמר; טל הרשמן, בעלי רשת בלו ברי; אבנר שר, אדריכל הפרויקט; ואחרים.

בתוך כך, מרכז הקניות ביג פאשן באשדוד, שבבעלות משפחת נפתלי, העפיל לשלב הגמר בתחרות הארגון הבינלאומי למרכזי קניות ה-AWARDS ICSC על תואר בסט אוף דה בסט - מרכז הקניות הטוב באירופה לשנת 2016 בקטגוריית מרכזים בגודל בינוני.

 אביגדור קפלן וישראל יניב/ צילום: חן דמארי
  אביגדור קפלן וישראל יניב/ צילום: חן דמארי