הצעה: לאפשר לאבות שעת הנקה - ויציאה מוקדמת מהעבודה

ועדת שרים לחקיקה העבירה היום את "חוק הורות שוויונית", שמציע מספר תיקונים בחקיקה שיעודדו אבות להתחלק עם האמהות במשימות ההורות

תינוקות/ צילום: רויטרס
תינוקות/ צילום: רויטרס

ועדת שרים לחקיקה העבירה היום (א') את "חוק הורות שוויונית" של ח"כ רחל עזריה (כולנו) וקבוצת ח"כים שמציע מספר תיקונים בחקיקה שיעודדו אבות להתחלק עם האמהות במשימות ההורות. בין השינויים הבולטים ניתן למצוא:

- לאפשר לאבות לקחת שעת הנקה ולצאת מוקדם מהעבודה 4 חודשים לאחר חזרת ההורה מחופשת הלידה. מטרת התיקון לאפשר חלוקה בין ההורים של האיסוף המוקדם. 

-שינוי שם שעת ההנקה לשעת הורות.

- שינוי שם חופשת הלידה לתקופת לידה והורות במטרה לעודד אבות לממש את האפשרות להתחלק עם האם בחופשת הלידה.

-הוספת סעיף בולט למכתב הראשון לאמהות מהביטוח הלאומי המציין את האפשרות להתחלק בחופשת הלידה עם האב (הביטוח הלאומי אימץ את ההצעה בפועל בשבועות האחרונים).

ח"כ עזריה (כולנו) ציינה כי "בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים במשפחה הישראלית שלא באים לידי ביטוי בדיני העבודה. החוק הזה הוא מקבץ תיקונים שמטרתם לאפשר לבני זוג לחלק ביניהם את משימות גידול הילדים באופן שבו הם מחליטים כתא משפחתי. החוק מיטיב עם כל המשפחה: הילדים זוכים לגדול עם שני ההורים, האבות זוכים לזמן יקר עם הילדים, והאמהות זוכות לשותפות בגידול הילדים שמאפשרת להן להתחרות באופן שווה יותר בשוק העבודה."